שמות החטופים בעזה: מהקיבוצים, מהמסיבה ומבסיסי צה"ל

לפחות 250 ישראלים וזרים נחטפו לרצועת בידי מחבלי חמאס במתקפת הפתע על יישובי העוטף

שתפו כתבה במיילשתפו כתבה במייל
הארץ
הארץ

מוצגים כאן 120 שמות החטופים שנמצאים בשבי החמאס
לתיקונים או הערות כיתבו לנו למייל [email protected]

135 החטופים שהוחזרו עד כה

סינון
סינון לפי
    אזרחים (223) חיילים (26)

חטופים שנמצאים בשבי החמאס

סותטיסאק רינטלאק

סותטיסאק רינטלאק

תאילנד

עובד זר מתאילנד. נרצח ב-7 באוקטובר סמוך לקיבוץ בארי וגופתו נחטפה לרצועת עזה. הודעה על כך פורסמה ב-16.5.24.

read more
ליאור רודאיף, 61

ליאור רודאיף, 61

ניר יצחק

נולד ב-1962 בארגנטינה. בנם של אוגניה וגיורא ואח לעידית ודורון. כשהיה בן שבע עלתה משפחתו לישראל ועברה לגור בקיבוץ ניר יצחק. בקיבוץ עבד בחקלאות וכנהג משאית. ב-1985 נישא ליפה. לבני הזוג ארבעה ילדים — נעם, נדב, בר ובן. נכד ראשון נולד לו ב-2016 — תומר, בנם של נעם ואבירם. כשנתיים לאחר מכן הצטרף גם הנכד דגן. ליאור התנדב כחובש במד"א והיה נהג האמבולנס של ניר יצחק. ב-7.5.24 דווח כי נרצח ב-7.10 וכי גופתו נחטפה לרצועת עזה. אשתו יפה שהתה בממ"ד וניצלה. בנם בן הצליח להימלט מפסטיבל נובה.

read more
אוריאל ברוך, 35

אוריאל ברוך, 35

גבעון

אוריאל, שכונה "בדאלו", היה חובב מוזיקת טכנו ונחטף מהמסיבה ברעים. ב-26.3.24 דווח כי נרצח וכי גופתו מוחזקת ברצועת עזה. הוא הותיר אחריו את אשתו רחלי ואת שני ילדיו, בני 5 ו-8. חמיו, דן ענתבי, אמר כי היה "אדם של אושר, שמחה וחיוך נצחי. המחר לא עניין אותו לשנייה, העבר זה לא עניינו כי הוא כבר היה. הוא חי את היום וסיים את היום שבע רצון, מחייך וצוחק". עוד הוסיף: "אפילו כשהוא היה רואה בכל מקום ויכוחים הוא היה בא וצוחק, ואומר 'הרי בסוף תגיעו לעמק השווה — אז תגיעו לסוף ישר'. שמחת החיים שלו, אמרתי לו 'אתה אבא לילדים, מה כל המסיבות?' הוא ענה לי: 'זה החיים שלי, זה מה שאני אוהב'". אוריאל עבד בתחום חומרי הבניין. לדברי ענתבי, אוריאל היה "אבא שמח. הוא השתולל עם הילדים, התאים את עצמו לגיל שלהם וצחק איתם".

read more
איתי חן, 19

איתי חן, 19

נתניה

בנם של חגית ורובי, ואח לרועי (22) ואלון (13). ב-12.3.24 דווח כי נהרג ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועת עזה. הוא היה אזרח ישראלי־אמריקאי. איתי שירת כלוחם בגדוד 75 בעוצבת "סער מגולן" (7) של חיל השריון. כנער, עסק בפעילות חברתית והיה מדריך במסגרת תוכנית של"ח וידיעת הארץ של משרד החינוך. בנוסף היה שחקן כדורסל עד גיל 18. משפחתו מסרה: "לבנו נשבר, אהבנו את בננו כל כך והיינו עושים הכל כדי להחזירו הביתה בחיים. איתי היה האור הבהיר של משפחתנו ושל חבריו".

read more
רן גואילי, 24

רן גואילי, 24

מיתר

רב־סמל רן גואילי היה לוחם יס"ם במחוז נגב. הוא נהרג ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועת עזה. גואלי הותיר אחריו את הוריו, איציק וטלי, ואת אחיו עומרי ושירה. באמצע פברואר היה אמור גואילי לחגוג את יום הולדתו ה-25. בני משפחתו סיפרו כי הוא היה חובב אופנועים והיסטוריה ואוהד של קבוצת הפועל באר שבע. גואילי שירת בצבא בחטיבת גולני, ונפצע בתאונת אימונים. הוא שבר את ברכו, אך על אף הפציעה שב לשירות וסיים אותו כחובש קרבי. לאחר שחרורו הוא התגייס ליחידת הסיור המיוחדת של המשטרה (יס"מ). ב-7 באוקטובר היה גואילי בחופשת מחלה, בשל פציעה בתאונת אופנוע שטח, שגרמה לו לפריקת כתף. יומיים אחר כך הוא היה אמור לעבור ניתוח. באותו יום הוא דחה את הפצרות בני משפחתו, לבש מדים ויצא אל עלומים — שם התפתח קרב עם מחבלי חמאס. גואילי נפצע, צילם את עצמו ושלח הודעה עם מיקומו ופרטי פציעתו. כשניסו קרוביו להתקשר אליו הוא ענה: "אני לא יכול לדבר, יש לי מחבלים מעל הראש" — וניתק את השיחה. בהודעת המשטרה נכתב כי הוא "פעל בעוז ובחירוף נפש בחזית הלחימה מול האויב".

read more
איתי סבירסקי, 38

איתי סבירסקי, 38

תל אביב

סבירסקי, בן 38 מתל אביב, נחטף ב-7 באוקטובר בעת ביקור משפחתי בקיבוץ בארי. הוא הספיק לראות איך מחבלי חמאס רוצחים את אמו, אורית, בת 70. בהמשך נרצח גם אביו, רפי. סבתו, אביבה סלע, בת 97, ניצלה. לסבירסקי, שנולד וגדל בקיבוץ, שלושה אחים. אף שעבר לתל אביב, משפחתו סיפרה כי הרבה לשוב לשם ואף שקל לחזור. הוא למד פסיכולוגיה וכלכלה והיה מאמן רוחני בשיטת סאטיה. אחותו של איתי, מרב סבירסקי, סיפרה ל"הארץ" כי בהודעה האחרונה שקיבלה ממנו כתב שחלונות הבית נופצו. במשך כמה שבועות הוגדר סבירסקי נעדר, אך עם שובם של כמה מהחטופים קיבלה המשפחה אות חיים ממנו. "מישהו היה איתו שם, והוא ביקש למסור לי שהוא בחיים", סיפרה האחות. ב-16.1.24 דווח כי נרצח בשבי החמאס וגופתו מוחזקת ברצועת עזה.

read more
אילן וייס, 56

אילן וייס, 56

בארי

אילן נולד בחולון ב-1967. הוא בנה הבכור לאמו מיקי, ילידת הארץ, וילד שלישי לאביו אברי, ניצול שואה מהונגריה. הוריו נישאו כשאביו היה אלמן צעיר עם שני ילדים. כשהיה בן שנתיים וחצי נולדה אחותו הצעירה. בכיתה ט' עבר אילן לגור בקיבוץ רמת רחל כילד חוץ. ילדי הקיבוץ למדו בבית הספר בגבעת ברנר. אילן הצטרף לעובדי גידולי השדה בשטחי הפלחה הקרובים לבית הספר. בצבא התגייס להנדסה קרבית, אך בעקבות פציעה עבר להיות פקח טיסה בבסיס נבטים. לאחר השחרור חזר לרמת רחל והשתלב בעבודה בשדה, שם רכש ידע וניסיון מקצועי בעיקר בגידול כותנה והגנת הצומח. ב-1992 הגיע לבארי לעבוד בפלחה. לאחר כשנה הכיר את שירי, בת הקיבוץ שעבדה בחינוך. ב-1995 השניים נישאו ובהמשך נולדו להם שלוש בנות: מיטל, מעין ונוגה. המשפחה גידלה גם את הכלב כתם, שמת ב-7 באוקטובר. אילן אהב לצאת להפלגות קזינו, לרכוב על אופניים ולשתות בירה בגינה שטיפח. בקיבוץ מילא תפקידים שונים בהם הרבש"צ, עובד דפוס, מנהל מחסן החלפים במוסך ומרכז ענף הנוי. התפקיד האחרון שמילא היה מנהל התשתיות של הקיבוץ. בשנים האחרונות היה סגן ראש צח"י, צוות חירום יישובי. ב-7 באוקטובר גילה כי לכיתת הכוננות לא היה מפתח לנשקייה, כי הרבש"צ אריק נהרג בשער הקיבוץ בדקות הראשונות לפלישת המחבלים. אילן נקרא להביא את המפתח, אך נרצח, וגופתו נחטפה לרצועת עזה. אשתו שירי ובתם נוגה נחטפו לעזה ושוחררו.

read more
סהר ברוך, 25

סהר ברוך, 25

בארי

בנם של תמי ורוני, אח שני מבין ארבעה. אחיו עידן וסבתם גאולה בכר, אמה של אמם, נרצחו בטבח. נחטף ב-7.10 ונהרג ב-8.12.23 במבצע חילוץ של צה"ל ברצועת עזה. לא ברור אם נרצח בידי חמאס או נהרג מאש צה"ל. סהר היה אמור להתחיל ללמוד תואר ראשון בהנדסת אלקטרוניקה ומחשבים באוניברסיטת בן גוריון בנגב, אבל לא למד אפילו יום אחד. "ביום רביעי שאחרי 7 באוקטובר היינו אמורים לנסוע לבאר שבע לבחור דירה. בראשון שלאחר מכן הוא היה אמור להתחיל ללמוד", סיפרה קרובת משפחתו. כחודש לפני מתקפת הטרור הוא חזר מטיול גדול בדרום אמריקה ולפני כן עשה חלקים משביל ישראל. "הוא היה שחקן שחמט מצויין, אהב סרטי אנימה ומדע בדיוני. הוא היה חד וחכם וריאלי, והיה לו הומור מטומטם ונחמד", אמרה. ב-7 באוקטובר הוא הסתתר עם אחיו, עידן, חייל בשירות סדיר בחיל החינוך, בממ"ד שבביתם בקיבוץ בארי. סהר ניסה להגן על הדלת עם ארון. עידן נפגע, ככל הנראה מפגיעת רסיסים, לאחר שמחבלים זרקו רימונים אל תוך הממ"ד, וסהר טיפל בו במשך שעות. לאחר שהבית עלה באש, עידן קפץ מהחלון, נורה ונהרג. "סהר התעכב בממ"ד, כנראה כדי לקחת את המשאף של אחיו", הוסיפה דודתו. הוא הספיק לומר לאמו, תמי: 'למות בשריפה זה יותר כואב'". בהמשך סהר נחטף. את יום הולדתו ה-25 ציין בשבי.

read more
גדי חגי, 73

גדי חגי, 73

ניר עוז

חגי, בן 73, ואשתו ג'ודי ויינשטיין־חגי, בת 70, נרצחו ב-7 באוקטובר כשיצאו להליכה סביב הקיבוץ, וגופותיהם נחטפו לרצועת עזה. ג'ודי הספיקה להתקשר לאחד מחברי הקיבוץ, לזעוק לעזרה ולספר כי נורתה בזרועה ונפצעה בפניה — וכי גדי נורה בראשו. בני הזוג היו הורים לארבעה ילדים וסבא וסבתא לנכדים. גדי עבד כטבח בחדר האוכל של הקיבוץ וג'ודי היתה מורה לאנגלית ומדריכת מיינדפולנס. גדי נולד ב-1950 בקיבוץ עין השופט. מילדותו עסק במוזיקה. בין היתר, ניגן בחלילית ובחליל צד ובצבא שירת בתזמורת צה"ל. אחרי הצבא טס לארה"ב, התוודע לג'אז והחל לנגן בסקסופון. אחרי כמה שנים חזר גדי לישראל ואז הכיר את ג'ודי, שהגיעה מארה"ב והתנדבה בקיבוץ עין השופט. בהמשך נישאו השניים. גדי ניגן ב"ברית הג'אז", הרכב ג'אז של בני קיבוצים. בסוף שנות ה–70 עזבו בני הזוג את הקיבוץ. ב–1985 נולדה בתם איריס. בנם, על, נולד שלוש שנים אחריה, ואחריו נולדו הבן רעם והבת זוהר. ב-1994 עברו בני הזוג וילדיהם לקיבוץ ניר עוז, שם עשה גדי הסבה לבישול והמשיך להופיע בעיקר בחגים.

read more
טל חיימי, 42

טל חיימי, 42

ניר יצחק

חיימי נלחם עם כיתת הכוננות של הקיבוץ בבוקר מתקפת הטרור, ונהרג. הוא הותיר אחריו את אשתו, אלה, ושלושה ילדים — תאומים בני תשע ובן נוסף בן שש. חיימי היה דור שלישי למקימי ניר יצחק וגדל והתחנך במוסד השומר הצעיר מעלה הבשור. אמו, אסתי, מתה ממחלה שלושה חודשים לפניו. בבוקר 7 באוקטובר אמר חיימי לאשתו שיש מחבלים בקיבוץ וביקש ממנה לנעול את דלת הבית. "הלכתי וחסמתי את הדלת הראשית של הבית. שמתי את כל הספות שמצאתי, מה שיכולתי, חסמתי את הדלת, ואז לקחתי סכין ושמתי לידי בממ"ד", סיפרה אלה בריאיון לערוץ 12. בהודעה משותפת למטה משפחות החטופים ולניר יצחק נכתב כי חיימי "היה מחובר בכל נימי נפשו לקיבוץ ואחד מעמודי התווך של הקהילה".

read more
איתן לוי, 53

איתן לוי, 53

בת ים

לוי, נהג מונית, הסיע ב-7 באוקטובר צעירה אל עוטף עזה. אחותו סיפרה כי דיברה עמו בטלפון כשלפתע סיפר על המחבלים, ושמעה קריאות "אללה אכבר". בהמשך נותק עמו הקשר. בסרטון שפרסם חמאס נראים המחבלים מתעללים בו. משפחתו סברה כי זיהתה את גופתו ירויה, ובהמשך התבשרה כי נחטף לרצועת עזה בעקבות איכון הטלפון שלו.

read more
אסף חממי, 40

אסף חממי, 40

קריית אונו

מפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה, אלוף־משנה אסף חממי, נהרג בקרבות ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועת עזה. חממי, בן 41 במותו, הניח אחריו אישה ושלושה ילדים. הוא התגורר בקרית אונו. בבוקר 7 באוקטובר יצא חממי להילחם על הגנת קיבוץ נירים, ונהרג שם. גופתו נחטפה לרצועת עזה יחד עם גופותיהם של סמ"ר תומר יעקב אחימס, הקשר שלו, וסמל קיריל ברודסקי, חייל בחפ"ק שלו. חממי נולד ב-1982 והתגייס ב-2001 לחטיבת גבעתי. בין השנים 2016 ו-2018 שירת כמפקד גדוד צבר בחטיבה. בין השנים 2018 ו-2020 כיהן כמפקד בסיס האימונים של חטיבת הקומנדו. אחר כך שירת כמפקד חטיבת הנגב ובסוף כמפקד החטיבה הדרומית באוגדת עזה. ב-2010 קיבל את אות מצטיין הרמטכ"ל. מפקד אוגדת עזה הקודם, תת־אלוף נמרוד אלוני, אמר בשנה שעברה כי לחממי "ניסיון מבצעי עשיר, חריצות תהומית ודרך ארץ".

read more
קיריל ברודסקי, 19

קיריל ברודסקי, 19

רמת גן

סמל קיריל ברודסקי, בן 19 מרמת גן, שירת בחפ"ק מפקד חטיבה. הוא נהרג ב-7.10 וגופתו נחטפה לרצועת עזה. ב-28.11 הוכרז כחלל צה"ל שגופתו נחטפה לרצועת עזה בידי חמאס. קיריל היה בנם של לנה וויקטור ואחיה של אלינה. הוא למד במגמת הספורט בתיכון שמעון בן צבי בגבעתיים והיה חובב אופנועים כבדים. מירי סמורוב, בת זוגו של קיריל, סיפרה כי תכננו את העתיד המשותף יחד. "כשהוא הלך לקרבי חששתי שמשהו כזה יקרה והיינו מדברים על זה אפילו, על הסיכון. הוא כל הזמן הרגיע שהכול בסדר ולא יקרה כלום".

read more
שקד דהן, 19

שקד דהן, 19

עפולה

בנם של סיגלית ושמעון. נהרג ב-7.10 וגופתו נחטפה לרצועת עזה. ב-28.11 הוכרז כחלל צה"ל שגופתו נחטפה לרצועת עזה בידי חמאס. לאחר שנודע דבר מותו כתבה אמו: "מצדיעה לך, שקד אהוב ויקר שלי. נלחמתי כל חיי לדאוג ולגדל אותך באהבה, חינוך מעולה, ערכים, סביבה ראויה. עשיתי למענך מה שהייתי חייבת כאמא. הצלחתי לשמור ולהגן עליך בהמון מצבים. נלקחת ממני לעולמים".

read more
דורון שטיינברכר, 30

דורון שטיינברכר, 30

כפר עזה

נחטפה משכונת הצעירים בכפר עזה. עובדת כאחות וטרינרית. אמה, סימונה, סיפרה: "בשבת ההיא היינו בבתים בקיבוץ. היא התקשרה ואמרה שהיא שומעת את המחבלים מנסים להיכנס אליה הביתה. שמענו ערבוב קולות, והטלפון שלה נדם. לחברות שלה היא הספיקה גם לשלוח הודעה קולית, שתפסו אותה. כשהכול נגמר וכוחות הביטחון הגיעו אליה הביתה לא מצאו גופה או דם. הבנו שהיא הוצאה ממנו". בהמשך תועדה דורון בסרטון של חמאס. אחותה, ימית, אמרה אחרי פרסומו: "רואים אותה חיה, אבל העיניים שלה אומרות הכול. רואים את הקושי, את הרזון, היא חיוורת. לא ברור לנו אם היא קיבלה את התרופה שלה או לא".

read more
רביד כץ, 51

רביד כץ, 51

ניר עוז

נרצח ב-7.10 וגופתו נחטפה לרצועת עזה. היה איש חינוך במקצועו והותיר את בת זוגו רויטל וילדיו שחר, שירה ועלמה. היה אחיה למחצה של דורון כץ אשר, שנחטפה ושוחררה משבי חמאס עם שתי בנותיה. אחייניתו, מאי, סיפרה עליו ל"ישראל היום": "רביד לימד אותי שערכים גדולים מהקשיים האישיים שלי. ככה רביד הצליח בעצמו להיות מורה על אף שהבחור לא יכול לשבת שנייה על התחת, ושכדי לבדוק מבחנים היינו צריכים לנעול אותו בחדר. רביד לימד אותי שאהבה גדולה מהכל. ושאפשר להשתנות ולהתגמש בשבילה. רביד לימד אותי לאהוב את האדמה, את הציפורים והטבע. לטייל בארץ לאורכה ולרוחבה, ולאהוב אותה, את כל מה שנמצא בה, להכיר אותה ואת הסיפורים מאחוריה ולדעת שאנחנו כאן כדי להישאר. למדתי ממנו את הכוח של המשפחה. רביד היה מאוהב בילדים שלו. בחיים לא ראיתי שיח כזה בין אב לילדים. רביד לימד אותי שאף פעם זה לא מאוחר מידיי, ואפשר ללמוד בגיל 30, ולהביא לעולם תינוקת בגיל 50, ולחיות את החיים לאט ומלא. בקצב שלי ולא בקצב שהעולם רוצה להכתיב לי. רביד לימד אותי לחתור למגע ולהאמין בטוב".

read more
מתן אנגרסט, 21

מתן אנגרסט, 21

קריית ביאליק

בנם של ענת וחגי, אחיהם הגדול של אופיר, רועי ועדי. נחטף מנחל עוז מהטנק שבו לחם. אוהב מאוד ספורט ואוהד של מכבי חיפה. בתיכון למד בכיתת ספורט ואהב כדורסל. באותה כיתה למדה אנסטסיה גורבנקו שהקדישה לו את מדלית הכסף באליפות העולם בשחיה בקטאר. עדי, אחותו, נולדה באותו תאריך כמוהו. הם נהגו לחגוג יחד ביום הזה.

read more
">
עדן ירושלמי, 24

עדן ירושלמי, 24

תל אביב

בתה של שירית ואחותן של שני ומאי. עבדה בבתי קפה ומסעדות בתל אביב. אחותה שני סיפרה: "עדן יצאה למסיבת הנובה ברעים, שם היא עבדה כברמנית. בשבת 7 באוקטובר היא התקשרה אלינו ב־7:30 בבוקר ואמרה שיש פיגוע, כשתוך כדי השיחה אנחנו שומעים את קולות הירי ברקע. ניסינו לכוון אותה לאן ללכת, כשאנחנו מבינים שהיא התחבאה בתוך רכב עם שתי חברות שלה שנהרגו. היא אמרה לנו שיש איתה שתי בנות הרוגות וניסתה לשכב בלי לזוז כדי שאם המחבלים יגיעו הם יחשבו שהיא מתה. תוך כדי שעדן שוכבת בלי לזוז הטלפונים של שתי החברות שהיו איתה ואינן בין החיים החלו לצלצל. עדן הבינה שצלצולי הטלפונים מסכנים אותה אז היא ברחה להתחבא מתחת לשיח. אמרנו לה לאורך השיחה לא לבכות כדי שלא ישמעו אותה. היא סיפרה שהשיח לא מסתיר את כולה ושאפשר לראות אותה. ניהלתי איתה שיחה במשך שעתיים וחצי מ־7:30 עד 11:00 עד שהדבר האחרון היא אמרה לי זה: 'שני תפסו אותי' ושמענו ברקע קולות בערבית עד שנותקה השיחה". בצה"ל הודיעו למשפחה רק אחרי שבוע וחצי שעדן חטופה. עדן חגגה ב־14 באוקטובר יום הולדת 24 בשבי החמאס.

read more
אברהם מונדר, 79

אברהם מונדר, 79

ניר עוז

נחטף מביתו יחד עם אשתו רותי, בתו קרן ונכדו אוהד. השלושה שוחררו, אך הוא עדיין חטוף. ציין את יום הולדתו ה-79 בשבי. הוא הגיע לקיבוץ ניר עוז לפני למעלה מ-50 שנה, שם הכיר את רותי. הוא היה המחסנאי במפעל נירלט שבקיבוץ ובשעות הפנאי שר במקהלה.

read more
תמיר נמרודי, 19

תמיר נמרודי, 19

נירית

בנם של חירות ואלון. נחטף לעזה מהבסיס שבו שירת בדרום. הוא התנדב להישאר בבסיס בשבת במקום חבר שביקש להתחלף. שני חברים ליחידה, שנחטפו יחד איתו, נרצחו. אביו מתח ביקורת על הסיוע ההומניטרי לרצועה, ואמר: "כוס מים לא הייתי מכניס לעזה. לדעתי אם היינו עושים את זה לפני ארבעה חודשים, כנראה שרוב החטופים כבר היו פה, אם לא כולם".

read more
עידן אלכסנדר, 19

עידן אלכסנדר, 19

הילד הבכור של הוריו, יעל ועדי אלכסנדר, ישראלים שהיגרו לארה"ב. אחיהם של מיקה ורועי. נולד בישראל. כשהיה בן חודשיים עבר עם הוריו למרילנד בארה"ב, בעקבות הצעת עבודה שקיבל אביו. בהמשך נולדה שם אחותו מיקה, כיום בת 17. בהמשך עברו לעיירה טנפליי שבניו ג'רזי, שם נולד הבן הצעיר רועי, כיום בן 12. בכיתה י"ב הצטרף עידן לתוכנית גרעין "צבר" שבמסגרתה עלה לישראל והתגייס לגולני כחייל בודד. בארץ אומץ על ידי משפחה מחצור. נחטף לעזה מעמדת השמירה במוצב סמוך לקיבוץ נירים.

read more
יונתן מרדכי סמרנו, 21

יונתן מרדכי סמרנו, 21

תל אביב

בילה במסיבה ברעים, נמלט לבארי ונחטף לרצועת עזה. ב-3.12 התבשרה המשפחה כי נרצח. לדברי אמו, איילת, גופתו של יונתן נחטפה בידי עובד של אונר"א. "לוחית הרישוי של הרכב בו חטפו את הבן שלי זאת לוחית רישוי של אונר"א, והאדם שחטף אותו הוא עובד סוציאלי של האו"ם", אמרה.

read more
אלכס לובנוב, 33

אלכס לובנוב, 33

אשקלון

אלכס נחטף מהמסיבה ברעים, שם עבד כמנהל הברים. הוא נשוי למיכל ואב לטום, בן שנתיים, ולתינוק נוסף שנולד בעודו בשבי החמאס. את יום הולדתו ה-33 ציין בשבי. לאלכס אזרחות רוסית. במלאת מאה ימים לחטיפתו אמרה אשתו: "התחושות שלי קשות, אני מרגישה שאני חיה את 7 באוקטובר כל יום מחדש. אלה לילות בלי שינה, ואני אוכלת רק כדי לשרוד. אנחנו נורא מתגעגעים לאלכס. טום הקטן מחפש את אבא שלו כל הזמן, הוא לא מבין את הסיטואציה, אבל הוא מרגיש בחיסרון שלו, הוא אומר 'איפה אבא' כל הזמן ואני מסבירה לו שאבא אוהב אותו ושהכול יהיה בסדר ושהוא יראה את אבא שלו — וזה המעט שילד בן שנתיים יכול להבין".

read more
אביב אצילי, 49

אביב אצילי, 49

ניר עוז

אביב אצילי, בן 49, הוא בן קיבוץ ניר עוז. הוא ניהל את המוסך לציוד חקלאי בקיבוץ וכן עסק באומנות. הכיר את אשתו ליאת בתנועת השומר הצעיר ויחד עברו להתגורר בקיבוץ לפני כ-20 שנה. לשניים יש שלושה ילדים — עופרי, נטע ואיה. ליאת הייתה לבדה בממ"ד בבוקר 7 באוקטובר, משום שילדיהם כבר לא מתגוררים עמם. היא נחטפה ושוחררה. אביב נרצח במקום.

read more
">
שגב כלפון, 26

שגב כלפון, 26

דימונה

בנם של קובי וגלית, ולו אח גדול ואחות קטנה. עבד במאפייה המשפחתית במשך שנים ולאחרונה החל לעבוד בשוק ההון. הוא בילה במסיבת הנובה עם חברו הטוב אסף ונחטף בעודו נמלט משם. אביו סיפר על תחושותיו לאחר חטיפת בנו: "לא מאחל לאף הורה לחוות את ההרגשה הכי קשה בעולם. הרגשה שמשהו נעלם לך מהבית, מהחיים ואתה לא מצליח להחזיר אותו או לעזור לו. הילד שלנו נסע לבלות, לרקוד, לחיות את הרגע ומשם נלקח למקום לא נודע", אמר. "כל יום שעובר הוא יום ארוך מאוד מאוד עם טלטלה פנימית. יש לי עוד ילדים ואני מחוייב אליהם, אבל הכל מתהפך. לא פשוט לקום כל יום עם כבדות ומועקה. אנחנו אנשים מאמינים והאמונה היא שמחזקת אותנו, כי חייב להיאחז במשהו".

read more
יוסף חמיס אלזיאדנה, 53

יוסף חמיס אלזיאדנה, 53

רהט

נשוי לשתי נשים ואב ל-19 ילדים. עבד ברפת בקיבוץ חולית ב-19 השנים האחרונות. הגיע ב-7 באוקטובר לעבודתו ברפת יחד עם ילדיו חמזה (22) ובלאל (21) ובתו עיישאה (17). כולם נחטפו. בהמשך בלאל ועיישאה שוחררו.

read more
איתן הורן, 37

איתן הורן, 37

כפר סבא

איש חינוך בלתי פורמלי מכפר סבא, שעובד במשלחות, פנימיות ותנועות נוער שונות. בין היתר, עבד במחנות עולים, היה שליח הנוער הציוני בפרו ועבד בפנימיית הדסים. "איש מדהים עם חזון ואהבה, נראה קשוח מבחוץ אבל מבפנים הכי רך שיש. כל פעם שחניך הביע איזה קושי איתן עשה הכל כדי לעזור לו", סיפרה קולגה שלו. הוא נחטף מבית אחיו, יאיר הורן, בקיבוץ ניר עוז, לשם הגיע לביקור בחג. אמו, רותי, עלתה לארץ מארגנטינה בצעירותה. אחיו הבכור יאיר נולד כאן. בהמשך חזרה לארגנטינה, שם נולד איתן. ב-2002, בעקבות אחיו, עלה איתן לישראל. רות ובעלה השני ברנרדו עלו ב-2003 וגרו בכפר סבא עם איתן. לשני האחים אח נוסף, עמוס.

read more
אריה זלמנוביץ, 86

אריה זלמנוביץ, 86

ניר עוז

נחטף מביתו. ב-2.12 דווח כי נרצח בשבי החמאס. הוא היה המבוגר מבין החטופים. זלמנוביץ, אב לשני בנים וסב לחמישה נכדים, גדל בחיפה והתחנך בקן השומר הצעיר. ב-1955 נקרא ל"משימה לאומית" ויצא להקים את הקיבוץ — שם הפך לחקלאי. "במשך 60 שנה הוא קם כל יום בארבע וחצי בבוקר ויצא לחרוש, לזרוע ולקצור. גם בשנים הכי שחונות, כשלא היה מה לאכול וגם כשהצבע האדום והפצמ"רים נתנו לו עשר שניות להגיע לממ"ד, הוא לא הסכים לעזוב את הקיבוץ. אבא שלי הוא לא אדם של מילים. הוא אדם של ידיים מיובלות ובגדי עבודה, והוא רואה את הקיבוץ כמשימת חייו", אמר בנו בעז. מהקיבוץ נמסר כי היה "איש ספר ובעל ידע רחב בנושאי היסטוריה וידיעת הארץ".

read more
סשה טרופנוב, 27

סשה טרופנוב, 27

רמת גן

נחטף מבית משפחתו בניר עוז עם סבתו, אירנה, אמו, ילנה, וחברתו ספיר. אביו ויטלי נרצח. אמו, סבתו וחברתו שוחררו. הוא עלה מרוסיה עם משפחתו לפני 25 שנה. הוא היה סיים בהצטיינות לימודי הנדסה והיה מהנדס חשמל, ועבד בחברת "אמזון". הוא התגורר ברמת גן. ב-7 באוקטובר בילה עם בת זוגו ספיר אצל הוריו בקיבוץ.

read more
אורי דנינו, 25

אורי דנינו, 25

ירושלים

בנם של אלחנן ועינב, אחיהם של יצחק, דוד, אהרן והודיה ובן הזוג של ליאל. היה אמור להתחיל ללמוד הנדסת חשמל ולעבור לגור יחד עם בת זוגו. בערב שמחת תורה התארח אצל משפחתה בתל אביב ומשם המשיך למסיבה ברעים, ממנה נחטף. אורי, שציין יום הולדת 25 בשבי, אוהב מוזיקת טכנו וטרנס. "אני מתחבא ביער ויש מחבלים שיורים באנשים", עדכן את ליאל לאחר שהחל הטבח. ב-08:40 שוחחו בפעם האחרונה במהלך נסיעתו. "אני לא יכול לדבר איתך, אני נוסע כמו פסיכופת. אני אוהב אותך", אמר. "החלומות שלי, התוכניות שלי, העתיד שלי, הכול חטוף איתו בעזה", אמרה ליאל. "כל אלה שזורים ורקומים ביחד עם החלומות שלו. אנחנו קמים בבוקר ביחד ויש לנו תוכניות לחודש הקרוב, לשנה הקרובה ולעשור הקרוב. הכול קפא".

read more
נמרוד כהן, 19

נמרוד כהן, 19

רחובות

בנם של ויקי ויהודה. אחיה התאום של רומי ואח צעיר ליותם. למד בבית הספר רמון והמשיך בתיכון אורט. משפחתו של נמרוד, שהיה חייל בעת חטיפתו, זיהתה אותו בסרטונים של חמאס. משפחתו סיפרה כי הוא אוהב טבע וטיולים והשתתף בילדותו בחוגי הסיירות של קק"ל. לצד זאת, אוהב משחקי מחשב וקוביה הונגרית. "נמרוד הוא ילד של שלום. לעולם לא נכנס לעימותים, תמיד מנסה לפייס בין אנשים ואי אפשר שלא להתחבר אליו. נמרוד הוא ילד שקט ומופנם אבל יש לו עולם פנימי עשיר. הוא תמיד מסתדר עם ילדים, יש באישיות שלו חלק שטותניקי שילדים מאוד מתחברים אליו ובתוך שנייה הוא הופך להיות חלק מהם", סיפרו במשפחה.

read more
זיו ברמן, 26

זיו ברמן, 26

כפר עזה

בנם של דורון וטליה, אחיו התאום של גלי ואח ללירן ועידו. התאומים גרו זה ליד זה בקיבוץ כפר עזה. בשבעה באוקטובר שניהם נחטפו מבתיהם, לא ידוע אם יחד או לחוד. "כשגילינו במשפחה שיש תאומים זו היתה הפתעה גמורה. אמא רצתה שלוש בנות, אבל נולדו לה שני בנים. היא אמרה לעצמה שיש הזדמנות ונכנסה להיריון, וקיוותה שתקבל בת. במקום זה היא קיבלה במתנה את גלי וזיו והפכה לאמא לארבעה בנים", סיפר לירן. "גלי וזיו הם החברים הכי טובים, עשו הכל יחד מהגן עד אחרי הצבא. הם השמחה של הבית, ויש להם 'כוח של תאומים', בכל מקום שהם מגיעים אליו הם מרכז תשומת הלב", הוסיף. השניים עובדים בחברת הגברה ותאורה של הקיבוץ, אוהבים לשחק כדורגל ולטייל בעולם. לאחרונה טיילו בקוסטה ריקה. "התקווה שלי היא שהם ביחד. אנחנו רוצים להאמין שהם קרובים ושומרים זה על זה. ביחד יש להם כוח, הם מאוד חזקים, וגם מי שנמצא לידם שואב מהם כוח", אמר לירן.

read more
שגיא דקל חן, 35

שגיא דקל חן, 35

ניר עוז

שגיא הוא מנהל הפרויקטים של הארגון הפילנתרופי הבריטי JNF UK, יזם חברתי ועסקי. בין היתר הקים אוטובוס-מכולת שנע בין יישובים בדרום. אשתו, אביטל, ילדה את בתם השלישית בעודו בשבי חמאס, לשם נחטף ב-7 באוקטובר לאחר שיצא להגן על ביתו ועל הקיבוץ. בראיון לערוץ 12 אמרה אשתו לאחר הלידה: "זה מורכב, אבל לאו דווקא מהצד הלוגיסטי. אני מוקפת במשפחה: באחיות מדהימות, באמא שלי, באמא של שגיא, כך שבלוגיסטי זה לא קשה כל כך. הקושי הוא רגשי, נפשי. אני צריכה להתמודד עם זה, עם הבנות שלי, עם תינוקת חדשה בבית, עם שאלות מורכבות, עם שגרה חדשה. אני צריכה להיות העוגן בשביל הבנות שלי, כשאני בעצמי שבורה בתוך הדבר הזה. הקושי הנפשי גדול. איך לתפעל שלוש בנות — לזה יש פתרונות, אבל לנפש שבורה וללב שבור אין פתרון". עוד הוסיפה: "אני לא רוצה להיות אמיצה, לא רוצה להיות חזקה, לא רוצה להיות איתנה. אני רוצה להיות האישה של שגיא. רוצה שהוא יבוא, שהוא יהיה החזק והעוגן שלי, רוצה לחזור למה שהיינו פעם. אני רואה תמונות שלנו מפעם ולא מזהה את עצמי, לא מאמינה איזו שמחה היתה לי, כמה הייתי מאושרת עם שגיא, איזה כיף היה לנו. אני רוצה שהוא יחזור, לא רוצה להיות הגיבורה והחזקה. לא רוצה את הטייטלים האלה. אני רוצה להיות האישה שלו שוב".

read more
וואטצ'רה סריון, 32

וואטצ'רה סריון, 32

תאילנד

נחטף מקיבוץ ניר עוז

read more

פונגסאק טהנה

תאילנד

read more
סוראסאק לאמנאו

סוראסאק לאמנאו

תאילנד

read more
רומי לשם גונן, 23

רומי לשם גונן, 23

כפר ורדים

בתם של מירב ואיתן. נולדה וגדלה בכפר ורדים. יש לה עוד ארבעה אחים ואחיות מהנישואים הראשונים של אביה לאמה, ועוד שלוש אחיות, בנותיה של מיטל, אשתו השנייה. בגיל 18 סיימה את לימודיה בבית הספר מנור כברי. בהמשך עבדה בנתב"ג, שם הכירה את החברה הכי טובה שלה, גאיה חליפה. הן נסעו לדרום אמריקה יחד, טיילו במשך שבעה חודשים וב-7 באוקטובר נסעו יחד למסיבה ברעים. ב־7:15 בבוקר רומי התקשרה לאביה. "עניתי והיא אמרה לי 'אבא, יורים עליי'. היא אמרה שיש המון אזעקות ושאלה אותי מה לעשות", סיפר. בהמשך רומי וגאיה נמלטו. בצומת עלומים נורו לעברן יריות. גאיה נרצחה, רומי נפצעה ונחטפה לרצועת עזה. החטופים ששוחררו סיפרו שראו אותה בחיים. "אני יודעת שהיא עברה סוג של טיפול, אבל גם שהפצע מוזנח ושהיא לא באמת יכולה להשתמש ביד. זה מה שהמשוחררים ראו, זה כל המידע שיש לנו", סיפרה אמה.

read more
עוז דניאל, 19

עוז דניאל, 19

כפר סבא

נהרג בקרב ב-7.10 וגופתו נחטפה לרצועת עזה. הותיר אחריו הורים, אמיר ומירב, ואחות תאומה, הדר. הוא למד בתיכון גלילי בכפר סבא והיה חייל בשירות סדיר בגדוד 77 של חטיבה 7. הוא נחטף יחד עם שלושה חיילים נוספים מאותו הטנק, שנפגע על ידי מחבלי חמאס סמוך לגדר, מול קיבוץ ניר עוז. אמו מירב סיפרה כי היה "ילד ערכי, אוהב אדם, ילד רגיש שתמיד רואה ומסייע לחלש, אוהב את החיים, אוהב לצחוק ולהצחיק, קשוב, נבון אופטימי". דניאל היה נגן גיטרה, והעריץ את הלהקה גאנז אנד רוזס. אמו ספדה לו: "עוזי מתוקי שלי. אתמול, דקות לפני ההודעה היה לי חלום שאני רצה אליך. ראיתי אותך — גאה, מסופק, מחויך. כל כך שמתי לראות אותך, ואתה השבת לי 'אני לא יודע אם אני יודע ללכת'. אמרתי לך 'בוא, תוריד את המדים'. היית עם חולצה לבנה, היית יפה כתמיד, ואז התעוררתי". עוד הוסיפה: "כשנודע לנו שנחטפת, האמנו שתשוב אלינו בריא ושלם. ביקשתי שתהיו כולם עם אמונה. לאחר 141 ימים נודע לנו שביום שנחטפת כבר נהרגת. אתה גיבור אמיתי, ילד שלי. בהשבעה שלך צעקת 'להקריב את חיי להגנת המולדת' ואתה עוזי שלי נפלת בקרב להגן על הבית, על המולדת. אתה נפלת בקרב על שלמות המולדת". אחותו הדר הוסיפה: "תמיד דמיינתי שאתה שב ומנגן. בעוד שבועיים היינו אמורים, עוז ואני, לחגוג יום הולדת 20. איך אפשר לחגוג? מבטיחה שאנסה לחגוג את החיים של עוז. בזכות עוז הכרתי את משפחות החטופים. תודה שבזכותך הכרתי אותם — משפחה שעוטפת אותי, את אבא ואת אמא. נמשיך להילחם עד שתשוב אלינו".

read more
ענבר הימן, 27

ענבר הימן, 27

חיפה

ענבר הימן, בת 27 מחיפה, נחטפה ממסיבת נובה סמוך לרעים, ונרצחה בשבי חמאס. הימן הותירה אחריה שני הורים, חיים ויפעת, אח אחד - עידו, ואת בן זוגה נועם אלון. גופתה עדיין מוחזקת בידי חמאס ברצועה. עם תחילת המתקפה ב-7 באוקטובר הצליחה להימלט ממחבלי חמאס ולהסתתר במשך יותר משעתיים, אך נתפסה על ידי מחבלים נוספים שהיו רכובים על אופנוע. בסרטונים שתיעדו את חטפיתה הימן נראתה מחוסרת הכרה. חברתה עינב סומך סיפרה כי למשפחה נאמר שהיא לא קיבלה טיפול רפואי שהיה יכול להציל אותה. קביעת עובדת מותה נעשתה על בסיס ממצאים מודיעיניים. הימן תפקדה במסיבת נובה כ"הלפרית" — מתנדבת שמעניקה סיוע לאנשים המצויים במצוקה רפואית או נפשית במהלך המסיבה. היא היתה אומנית גרפיטי, שעסקה גם בציור, פיסול וצילום ותוארה כחובבת אומנות מושבעת. בתיכון למדה במגמת קולנוע, ואהדה את קבוצת מכבי חיפה בכדורגל. היא למדה תקשורת חזותית במרכז האקדמי ויצ"ו חיפה, שם הכירה את בן זוגה נועם. השניים תכננו ללכת למשחק כדורגל בשבת שבה נחטפו, ולמחרת לנסוע לנופש בסיני. השנה היו אמורים להתחיל את שנתם הרביעית בלימודים. נועם אמר בראיון ל"מקור ראשון": "היינו מציירים במקומות לא שגרתיים, זה דבר מסוכן לטפס לגגות ולמקומות לא יציבים, ויצא לנו פעם לדבר על זה — מה יקרה אם חס וחלילה אחד מאתנו ייפצע וייפול. אמרתי לה בביטחון מלא שלא משנה מה יקרה — אני אהיה איתה, וגם אם היא תהיה בכיסא גלגלים אני אגלגל אותה כל החיים לאן שהיא תצטרך. אף פעם לא תארנו משהו כזה הזוי ומנותק כמו חטיפה".

read more
עודד ליפשיץ, 83

עודד ליפשיץ, 83

ניר עוז

נשוי ליוכבד, אב לארבעה ילדים, סב ל-11 נכדים ונינה אחת. נחטף מביתו בניר עוז עם אשתו יוכבד, ששוחררה בהמשך. עודד הוא פעיל שלום, נאבק נגד גירוש בדואים מאדמותיהם בשנות ה-70 והיה פעיל בעמותת "בדרך להחלמה", שהסיעה פלסטינים מרצועת עזה לטיפול רפואי בישראל. הוא נולד בחיפה ב-1940, למד בבית הספר "הריאלי", היה חניך "השומר הצעיר" והתגייס לצה"ל, שם שירת בגדוד 50 של הנח"ל המוצנח. הוא לחם במלחמת ששת הימים, מלחמת ההתשה, מלחמת יום כיפור ומלחמת לבנון הראשונה. נמנה עם הגרעין המייסד של קיבוץ ניר עוז, שם שימש בתפקידים שונים וביניהם מזכיר, מרכז וגזבר. בהמשך החל בכתיבה עיתונאית ב"על המשמר". גם ב"הארץ" פירסם מאמרים.

read more
דוד קוניו, 33

דוד קוניו, 33

ניר עוז

דוד ואשתו, שרון אלוני-קוניו בת ה-34, נחטפו לעזה יחד עם שתי בנותיהם התאומות בנות השלוש, יולי ואמה. שרון והבנות שוחררו בהמשך. בני המשפחה התכנסו לארוחה משפחתית ביום שישי 6 באוקטובר, ערב שמחת תורה, בבית הסבתא סילביה בקיבוץ ניר עוז. יחד איתם נחטפו גם אחותה של שרון, דניאל אלוני בת ה-44, ובתה אמיליה בת החמש — והן שוחררו בהמשך. גם בנה השני של סילביה, אריאל בן ה-26, נחטף עם חברתו, ארבל יהוד בת ה-28. אריאל וארבל עדיין בשבי חמאס. דולב יהוד בן ה-35, אחיה של ארבל, נחטף גם כן ועדיין מוחזק בידי חמאס.

read more
אלכס דנציג, 75

אלכס דנציג, 75

ניר עוז

נולד ב-1948 בפולין להורים ניצולי שואה. הוא עלה עם משפחתו לישראל בשנת 1957, הצטרף לתנועת הנוער השומר הצעיר ושירת בצה"ל. הוא למד היסטוריה ועבד עם משרד החינוך ויד ושם בהכשרת מדריכי מסעות נוער לפולין. הוא זכה בפרסים שונים והיה דמות בולטת בדיאלוג הישראלי-פולני. הוא הקים משפחה בקיבוץ ניר עוז והיה גרוש, אב וסב. "ב-8:08 התקשרתי לאבא, שאמר שיש ירי מסיבי ומחבלים בקיבוץ, ושהוא בממ"ד. זאת הייתה שיחתנו האחרונה", סיפר ל-ynet בנו, יובל. "אנחנו יודעים שמצבו הפיזי והנפשי לא טוב. אני מאמין ומקווה שהוא עושה הכל להישאר בחיים", הוסיף.

read more
מתן צנגאוקר, 24

מתן צנגאוקר, 24

ניר עוז

נחטף לעזה עם בת זוגו אילנה גריצבסקי, ששוחררה ב-30.11.23. ביתם של בני הזוג היה מהראשונים אליהם פלשו מחבלי חמאס. הוריו גרושים. אמו, עינב, גרה באופקים ואביו, ירון, גר בגדרה. מתן הוא הבן הבכור. אחותו נטלי היא חיילת, ואחותו הקטנה יותר, שני, חולה בניוון שרירים. "מתן, שכרגע חטוף, משמש לאחיות שלו כאבא על כל המשתמע מכך, מאז היותו נער", סיפרה אמו. בת זוגו, אילנה, עלתה ממקסיקו במסגרת פרויקט נעל"ה. יחד עם מתן עבדה בחממות הקנאביס הרפואי של הקיבוץ. לצדה, ממתין לו הכלב שלהם, נוני.

read more
צחי עידן, 49

צחי עידן, 49

נחל עוז

בנם של דבורה ודודי, שמת ב-2022. ב-7 באוקטובר צחי, אשתו גלי ושלושת ילדיהם הסתתרו בממ"ד. צחי אחז בידית הדלת. כשהגיעו לביתם המחבלים, נרצחה הבת הבכורה, מעיין, בירי. המחבלים תיעדו את הכל בשידור חי. צחי הוא אוהד של הפועל תל אביב בכדורגל.

read more
אור לוי, 33

אור לוי, 33

גבעתיים

גדל בראשון לציון. אחיהם של מיכאל וטל. עבד בחברת סטרטאפ. הכיר את אשתו, עינב, לפני 14 שנה ונישא לה לפני חמש שנים. הם עברו להתגורר בגבעתיים שם נולד בנם אלמוג ב-2021. "עינב ואור אהבו לטייל. ברכב שלהם תמיד היה אוהל, והבילוי המועדף עליהם היה קמפינג בטבע, בארץ ובחו"ל. הם גם היו חלק מהקהילה של מסיבות הטבע", סיפר אחיו טל. "הוא מוכשר מאוד, טכני כזה וטוב בכל מה שקשור למחשבים", הוסיף. אור ואשתו בילו ב-7 במסיבה ברעים לאחר שהשאירו את בנם אצל הוריה של עינב. עינב נרצחה בטבח, אור נחטף לרצועת עזה.

read more
גדי משה מוזס, 79

גדי משה מוזס, 79

ניר עוז

אב לשלושה וסב לנכדים. נחטף מהבית שבו התגורר עם בת זוגו, אפרת כ"ץ, שנרצחה ב-7 באוקטובר. אשתו לשעבר, מרגלית, נחטפה אף היא מביתה, ושוחררה בהמשך. נולד בחדרה לפני 79 שנים, והגיע לניר עוז במסגרת גרעין נחל, כשהיה בן 19. בקיבוץ החל לעסוק בחקלאות, בעיקר בגידול תפוחי אדמה. את מרגלית פגש כשבאה לבקר בקיבוץ את אחיה, שהיה אחד ממקימיו.

read more
אביתר דוד, 23

אביתר דוד, 23

כפר סבא

בנם של גליה ואבישי, אחיהם של יעל ועיליי. לפני שנחטף עבד כאחראי משמרת בבית קפה, ותיכנן לטוס בנובמבר עם חברים לתאילנד וליפן. ניגן בגיטרה ושר. "אביתר היה בליין, טרף את החיים. מצד אחד הוא היה רגוע ושלו. מצד שני הוא איש עם הרבה פלפל, שאי אפשר היה לעצור אותו", סיפרה אחותו יעל. נחטף מהמסיבה ברעים לצד חברו גיא גלבוע-דלאל. חברה וחבר נוספים שלהם נרצחו בטבח: רון צרפתי ועידן הרמתי.

read more
עמרי מירן, 46

עמרי מירן, 46

נחל עוז

יליד יסוד המעלה. עבר לנחל עוז חודשיים לפני מבצע צוק איתן, התאהב באזור ונשאר. הקים שם משפחה עם לישי מירן-לביא משדרות. לו ולאשתו נולדו שתי בנות: רוני שהיתה בת שנתיים כשנחטף, ועלמא, שהיתה בת חצי שנה. מטפל בשיאצו ואחראי על הנוי בקיבוץ. ב-27.4.24 נראה בסרטון שפירסם חמאס. אשתו, לישי, סיפרה על הקשר שלהם ל"ישראל היום". "הקשר נבנה במהירות בזכות הקורונה, כי לא היו רעשי רקע או מפגשים חברתיים. זה היה רק אני והוא והאהבה הגדולה בינינו. את טקס הנישואים קיימנו בבריכה של נחל עוז", סיפרה. "הוא היה אבא כמעט במשרה מלאה ואני עשיתי קריירה. כל בוקר הוא לקח את רוני לגן וגם החזיר אותה", אמרה. "זה היה תפקיד חייו".

read more
הירש גולדברג פולין, 24

הירש גולדברג פולין, 24

ירושלים

בנם של רייצ'ל וג'ון ואח לשתי אחיות צעירות. נולד בקליפורניה ועלה לארץ ב-2008, כשהיה כבן שבע. למד בבית הספר הימלפרב בירושלים. לפני שנחטף סיים את שירותו הצבאי כלוחם שריון, ובדצמבר היה אמור לטוס להודו. ב-7 באוקטובר הגיע עם חבריו למסיבה ברעים. אחד מהם, ענר שפירא, נרצח. הירש נפצע קשה מאוד במהלך ההתקפה ואיבד את ידו השמאלית. לאחר מכן נחטף. המחבלים תיעדו בסרטון את רגעי חטיפתו. הירש הוא אוהד של הפועל ירושלים בכדורסל ובכדורגל, דמות מוכרת ביציעי טדי והארנה וחבר בארגון האוהדים "בריגדה מלחה". ב-24 באפריל התקבל ממנו אות חיים בסרטון שפורסם על ידי חמאס. אמו, רייצ'ל, סיפרה בראיון לוול סטריט ג'ורנל שהירש חי בשני עולמות: משפחתו המורחבת גרה בארה"ב והוא מעדיף לקרוא באנגלית, סיפרה, אבל החברים הקרובים שלו הם ישראלים. לדבריה, הוא התאהב בכדורגל ובטיולים מאז שהגיע לארץ. היא סיפרה שבקיץ לפני שנחטף טייל באירופה לבדו, והשתתף בשישה פסטיבלי מוזיקת טראנס בשש מדינות.

read more
אלי שרעבי, 51

אלי שרעבי, 51

בארי

אלי נשוי לליאן, שהיגרה מבריטניה, ולהם שתי בנות, נויה (16) ויהל (13). שלושתן נרצחו בטבח, ואלי נחטף לרצועה. אחיו, יוסי שרעבי, נחטף גם הוא. בהמשך יוסי נהרג ברצועת עזה, וצה"ל קבע כי בסבירות גבוהה נהרג בתקיפת חיל האוויר על בניין סמוך לזה שבו הוחזק. האחים גדלו בתל אביב עם שני אחים נוספים. לפני 30 שנה עברו יחד לבארי וגרו בשכנות.

read more
קית שמואל סיגל, 64

קית שמואל סיגל, 64

כפר עזה

עלה מארה"ב עם אשתו אדריאן (אביבה). השניים התיישבו בכפר עזה לפני כ-40 שנה. ב-7 באוקטובר השניים נחטפו, אביבה שוחררה בהמשך. לשניים יש ארבעה ילדים וחמישה נכדים. קית עובד כמרפא בעיסוק, אוהב לטייל בטבע ומעריץ של "הרולינג סטונס". ב-27.4.24 נראה בסרטון שפרסם חמאס. אשתו אביבה סיפרה ל"ישראל היום" על התקופה שהיו ביחד בשבי. "קית' יזם בשבי משהו שמאוד חיזק אותנו. כל ערב לפני שהלכנו לישון עשינו סבב, שבו כל אחד אמר משהו טוב שהיה היום", אמרה. "קית' תמיד מצא משהו טוב שעבר עלינו במשך היום".

read more
אליה כהן, 27

אליה כהן, 27

צור הדסה

אליה כהן נסע לבלות יחד עם בת זוגו זיו ובני משפחתה במסיבת נובה. כשהחלה המתקפה הם הסתתרו במיגונית, משם נחטף אליה לרצועת עזה. אמו, סיגי, סיפרה לכאן 11 כי אביו הוא פגוע ראש ונכה, שממתין לשובו של בנו. "אנחנו נפש אחת", אמרה עליו אמו. אליה הוא מפיק מסיבות, עבד בחברת מערכות מיגון לרכב ולפני שנחטף החל לעסוק בנדל"ן. בת זוגו זיו נקברה תחת גופות, וכך שרדה. בין הנרצחים היו אחיינה של זיו, עמית בן אבידה, ובת זוגו, קארין שוורצמן.

read more
אגם ברגר, 19

אגם ברגר, 19

חולון

בתם של מירב ושלומי. אחות תאומה של לי-ים ואחות של בר ועילאי. למדה בתיכון קריית שרת בחולון. הייתה מתנדבת בתמיכה באוכלוסיות מיוחדות ועוזרת לילדים עם קשיי למידה וקשיים בבית. מנגנת בכינור. שירתה כתצפיתנית בנחל עוז, משם נחטפה.

read more
לירי אלבג, 19

לירי אלבג, 19

מושב ירחיב

בתם של שירה ואלי ואחותם של רוני, שי וגיא. בקיץ סיימה את כיתה י"ב בבית חינוך עמי אסף שבבית ברל, ומייד התגייסה לצה"ל, שם היתה תצפיתנית. "היינו בטקס סיום של הקורס. היה מרגש ומלא אנרגיות. היא הכירה מלא חברות חדשות ואמרה לי שהיא ממש מאושרת", סיפרה אמה. "היא שובצה כתצפיתנית במפקדת נחל עוז עם עוד ארבע חברות מהקורס והייתה מאושרת שהיא ממשיכה איתן. הן הגיעו לשם ביום חמישי, יומיים לפני האסון", אמרה. בן זוגה של לירי, ניר, סיפר: "לירי שלי ביום רביעי סיימה את הקורס של התצפיתניות ובחמישי עלתה לנחל עוז. היא לא הכירה את הבסיס, לא הכירה מה זה צבא", אמר. לירי נחטפה מנחל עוז עם קרינה ארייב, דניאלה גלבוע ואגם ברגר. אות החיים הראשון מהן אחרי החטיפה הגיע כשחמאס פרסם סרטון קצר של החטופות בעזה. בסרטון אחר הן נראו מועלות למשאיות באיומי נשק. בהמשך פורסם תיעוד של חדר בעזה בו הוחזקו החטופות. אמה סיפרה כי מעדויות שקיבלה עולה כי בתה נאלצה לנקות, לבשל ולטפל בילדים של שוביה. באפריל נשלח לבית המשפחה שלה "זר אבל" ובתוכו פתק עם הכיתוב "יהי זכרה ברוך. כולנו יודעים שהמדינה היא החשובה ביותר". לפי חוקרי רשת "אקטיב אינפו", מספר הטלפון ששימש להזמנה משויך לחשבון של רשת השפעה איראנית שמתחזה לקמפיין לשחרור החטופים.

read more
ירדן ביבס, 34

ירדן ביבס, 34

ניר עוז

ירדן הוא אביהם של אריאל (בן 4 כשנחטף) וכפיר (בן 9 חודשים כשנחטף) ובן זוגה של שירי. הוא יליד קיבוץ צאלים, רתך, ועבד באשקלון. אחותו, עופרי, סיפרה עליו בראיון לכאן 11. "אח שלי נראה גדול פיזית, אבל בפנים הוא הבן אדם הכי רגיש והכי עדין שאני מכירה", אמרה. "הוא כל כך חשש לילדים וכל כך שמר עליהם, אז אני לא יכולה לתאר לעצמי מה הוא מרגיש עכשיו, כשהוא לא איתם ולא יודע מה עלה בגורלם". בני הזוג ביבס קבעו את ביתם בקיבוץ ניר עוז, שם גרו הוריה של שירי. משפחת ביבס נחטפה כולה בידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. כפיר הוא החטוף הצעיר ביותר. סרטון בו נראית שירי מפוחדת ומחזיקה בזרועותיה את שני הילדים שלה, עטופים בשמיכה, ברגעי חטיפתם, מוקפים בחמושים, הפך את המשפחה לאחד מסמלי טבח 7 באוקטובר ואת שני הילדים הג'ינג'ים לפנים מוכרות בארץ ובעולם. ב-21 באוקטובר נמצאו גופותיהם של הוריה של שירי, יוסי ומרגיט סילברמן, לאחר שגם הם נחטפו מביתם. בנובמבר חמאס טען כי שירי וילדיה נהרגו בתקיפה אווירית ישראלית ופירסם סרטון שבו נראה ירדן מקבל את ההודעה על מותם. בפברואר פרסם צה"ל סרטון ובו תיעוד של שירי וילדיה כמה ימים לאחר החטיפה.

read more
אריאל ביבס, 4

אריאל ביבס, 4

ניר עוז

אריאל נחטף כשהיה בן 4. הוא בנם של שירי וירדן ביבס, תושבי קיבוץ ניר עוז. משפחת ביבס נחטפה כולה בידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. סרטון בו נראית שירי מפוחדת ומחזיקה בזרועותיה את שני הילדים שלה, עטופים בשמיכה, ברגעי חטיפתם, מוקפים בחמושים, הפך את המשפחה לאחד מסמלי טבח 7 באוקטובר ואת שני הילדים הג'ינג'ים לפנים מוכרות בארץ ובעולם. ב-21 באוקטובר נמצאו גופותיהם של הוריה של שירי, יוסי ומרגיט סילברמן, לאחר שגם הם נחטפו מביתם. בנובמבר חמאס טען כי שירי וילדיה נהרגו בתקיפה אווירית ישראלית ופירסם סרטון שבו נראה ירדן מקבל את ההודעה על מותם. בפברואר פרסם צה"ל סרטון ובו תיעוד של שירי וילדיה כמה ימים לאחר החטיפה.

read more
עופר קלדרון, 53

עופר קלדרון, 53

ניר עוז

נחטף מביתו. ילדיו, סהר וארז, נחטפו אף הם ושוחררו ב-27.11.23. עופר הוא נגר אומן שמתמחה במטבחים. הוא אוהב לרכוב באופניים, לטייל ולהטיס טיסנים. הוא גרוש מהדס. בת דודתו, יפעת קלדרון, סיפרה בראיון ל"שיחה מקומית" על השיחה האחרונה שלה איתו לפני שנחטף. "אני בקשר טוב מאוד עם עופר. ב-6:43 שלחתי לו הודעה לו ושאלתי מה קורה. הוא ענה: 'זה מפחיד כאן, אף פעם לא היה ככה, אני לא מבין מה קורה'. עד 7:10 התכתבנו. ב-8:30 הוא שלח את ההודעה האחרונה להדס שהם ניצלו, שהם הסתתרו בשיחים. אבל בערב גילינו את סרטון החטיפה של ארז. במשך שבוע הוא נחשב נעדר, עד שהודיעו שהוא חטוף". חברו לקבוצת הרכיבה, אורי אראל, אמר ל-ynet: "כשאני חושב עליו הלב שלי קרוע לחתיכות. כמה שעופר חזק, כמה שהוא אופטימי, אני מפחד כמה הוא יכול לסבול".

read more
חיים פרי, 80

חיים פרי, 80

ניר עוז

נולד בגבעתיים, בן לגרשון ונחמה פרייברג, שעלו לארץ מבנדין בפולין. שירת בחטיבת הנח"ל ולאחר שחרורו עבר לעוטף עזה כדי להקים את ניר עוז. שם הכיר את אשתו הראשונה, בתיה. ב–1968 נולדה בתם ענבל, וכחצי שנה לפני פרוץ מלחמת יום כיפור, בה לחם פרי בקרבות החווה הסינית בסיני, נולד בנם ליאור. בהמשך הוא ובתיה התגרשו, והיא היגרה לבריטניה, נישאה בשנית לדייב ויחד הביאו לעולם שני ילדים, שלי ודניאל (שנרצח בשבת 7 באוקטובר לצד בת זוגו, קרולין, בשעה שביקרו בקיבוץ). חיים הכיר את אסנת, מנהלת הקהילה של הקיבוץ, ולצד הילדים שלהם מהנישואים הקודמים הביאו שתי בנות נוספות. הוא היה לחמישה וסב ל-13 נכדים והיה אדם רב פעלים. בין היתר, עסק בקולנוע, הקים גלריה יוצא דופן ליד הקיבוץ, עסק בפיסול וברישום, עבד כמסגר וכתב ספרי ילדים. ב-7.10 נחטף לרצועת עזה. ב-3.6.24 דווח כי נהרג וגופתו מוחזקת ברצועת עזה.

read more
סונטאיה אקראסי

סונטאיה אקראסי

תאילנד

עובד זר מתאילנד. נרצח ב-7 באוקטובר סמוך לקיבוץ בארי וגופתו נחטפה לרצועת עזה. הודעה על כך פורסמה ב-16.5.24.

read more
דרור אור, 48

דרור אור, 48

בארי

בעלה של יונת אור, מעצבת, שנרצחה בטבח. ילדיהם נעם (17) ועלמה (13) נחטפו מביתם. בנם הבכור יהלי (18) ניצל מהמתקפה משום שלא שהה בבית באותו הזמן. נעם ועלמה שוחררו במסגרת עסקת החטופים. ב-2.5.24 הודיע קיבוץ בארי כי דרור נרצח ב-7 באוקטובר וכי גופתו נחטפה לרצועת עזה. דרור היה הגבן הראשי במפעל גבינות בוטיק בקיבוץ בארי. משפחתו סיפרה כי הוא איש של שלום, יצירה ואהבה, שאוהב כדורסל ומתרגל יוגה. חברו הקרוב ושכנו לעסק, יקי שגיא, סיפר עליו: "אני לא מכיר עוד בן אדם שהשם שלו מתאר אותו כל כך במדויק. דרור הוא נפש חופשיה שמפיצה בנועם אור גדול לעולם, זה כנראה התיאור הכי טוב שאני יכול לתת לך. אני יכול גם לתאר חבר, ולגלוש לזיכרונות של שיחות אינסופיות שזרקו את שנינו קדימה, על חלומות עסקיים, משפחה, ילדים, החיים. אנחנו כל יום כבר המון שנים יוצרים אחד ליד השני". דרור למד בבית הספר לבישול "תדמור" וסיים בהצטיינות את לימודיו. לאחר מכן עבד בכמה מסעדות בתל אביב, האחרונה שבהן היתה "סוזנה". בהמשך חזר לקיבוץ. תחילה השתלב בדפוס בארי. ב-2009 החל לגבן. הוא למד במחלבה ולאחר מכן באיטליה ואצל גבן צרפתי מומחה בארץ. לפני שנרצח תיכנן עם חברו שגיא להקים מרכז קולינרי משותף.

read more
דניאל פרץ, 22

דניאל פרץ, 22

יד בנימין

בנם של שלי ודורון. אביו הוא רב ויו"ר תנועת המזרחי העולמית. עלה עם משפחתו מדרום אפריקה לישראל לפני תשע שנים. הוא אהב ספורט אקסטרים ובמיוחד סקי מים. ב-17.3.24 דווח כי נהרג ב-7 באוקטובר וכי גופתו נחטפה לרצועת עזה. פרץ היה מפקד טנק במוצב נחל עוז, בגדוד 77 שבחטיבה 7. הוא היה מפקדו של איתי חן, שגם הוא נהרג ב–7 באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועה. באותו הקרב נהרג גם תומר ליבוביץ ונחטף מתן אנגרסט. אחיו, סרן יונתן פרץ, לוחם במגלן, נפצע בלחימה באותה שבת. אחותו שירה סיפרה: "לדניאל יש את החיבוק הכי חם, אני זוכרת את החיבוקים שלו כשהוא חוזר מהצבא לסוף שבוע, ואני מחבקת אותו ומרגישה את הנשק שלו בבטן שלי, וזה קצת כואב, אבל זה חיבוק כל כך טוב. דניאל הוא האח הכי מגניב בעולם, יש לו מיליון חברים והוא מכיר את כל העולם. כל מה שאני צריכה ממנו, הוא תמיד־תמיד שם לעזור ואני באמת מתגעגעת אליו מאוד. הוא מצחיק, מאוד חכם, ואוהב את הטנק ברמות. יש לו בעיית קשב והוא חייב להיות בתזוזה כל הזמן, הוא תמיד אמר 'אין מצב שאני הולך לצבא ויושב במשרד'".

read more
 מני גודארד, 73

מני גודארד, 73

קיבוץ בארי

נרצח ב-7 באוקטובר לצד אשתו איילת. גופתו נחטפה לרצועה. מני נולד ב-1950 בתל אביב. סוניה אמו הייתה ניצולת שואה שעלתה מפולין. אביו יעקב היה מציל בחוף בבת ים. מני היה הרביעי במנין חמשת הילדים: יוסי, ימיה, שמואלה, מני ואלי. בראשית שנות ה-60 נהרגה אחותו ימיה בתאונת דרכים. ההתמודדות עם האבל הובילה את שמואלה לעבור לקיבוץ בארי. מני הגיע בעקבותיה כשהיה בן 14. אחריו הגיע האח הצעיר אלי. מני אהב ספורט, ים ואנשים. בבארי התבלט כשחקן כדורגל בקבוצת הבוגרים של הפועל בארי. בגיל 18 התגייס לסיירת חיל השריון. במלחמת יום כיפור השתתף בקרבות החזית הצפונית של חטיבה 7. כשהשתחרר גר בימית והיה מציל. שם פגש את איילת. השניים עברו לתל אביב, שם עבד כמציל בחוף הילטון ובהמשך גם בחוף פלמחים. ב-1983 נולדה בתם הבכורה מור והמשפחה חזרה לבארי. ב-1985 נולד גל. ב-1991 נולדה בר. ב-2005 אימצו בן נוסף, גוני. בקיבוץ עבד מני בכמה תפקידים ומלאכות. הוא שימש כדפס בבית הדפוס, ניהל את הכלבו של הקיבוץ ועבד גם כאקונום הראשי. במקביל היה שחקן ומאמן בקבוצת הכדורגל המקומית. הוא היה אוהד של הפועל תל אביב. לצד זאת ניהל את הבריכה. לצד ילדיו הותיר נכדים.

read more
שי לוינסון, 19

שי לוינסון, 19

גבעת אבני

נהרג ב-7.10.23 בלחימה בטנק. גופתו נחטפה והוא מוגדר חלל צה"ל שגופתו מוחזקת בעזה. לוינסון, בן 19 מגבעת אבני, היה לוחם בגדוד 77 בחטיבת השריון 7. לוינסון שיחק בקבוצת מ.ס. עילבון מליגת העל בכדורעף. אמו היתה בעבר שחקנית כדורעף ששיחקה בקבוצה בליגה הארצית ובליגה הלאומית. אחיו הגדול היה שחקן כדורסל. גם הוא השתלב בהמשך בקבוצת הכדורעף של עילבון, ובעקבותיו הגיע אליה גם לוינסון. לוינסון התנשא לגובה של 1.92 מטר. הוא שיחק במשך שש עונות בקבוצת הנוער של המועדון, זכה עמה גם באליפות, ונכלל בסגל הקבוצה במשחקיה בליגה הבכירה — גם לקראת העונה הנוכחית, שפתיחתה נדחתה בגלל המלחמה. לאחר שנודע כי נחטף אמר עליו מאמן הקבוצה סמעאן סמעאן: "כל הכפר מתפלל לשלומו, שיחזור בשלום, שיחזור למשפחתו, שיחזור לקבוצה, אנחנו אוהבים אותו מאוד ומתגעגעים אליו. כולנו כמשפחה אחת". בחודשים האחרונים הקפידו שחקני מ.ס עילבון לציין את חברם לקבוצה שנחטף לפני משחקים. לאחר הניצחון הראשון של הקבוצה, 2:3 על הפועל המעפיל ב-23 בנובמבר, הקדיש אותו המועדון ללוינסון ולמשפחתו, כשהשחקנים אוחזים בשלט "מחכים לך גבר שתחזור אלינו". יו"ר איגוד הכדורעף, רינה דור, אמרה כי לוינסון היה "שחקן כדורעף שעתידו לפניו", וכי "זה יום עצוב לענף הכדורעף ולמדינת ישראל כולה".

read more
עידן שתיוי, 28

עידן שתיוי, 28

גני תקווה

בנם של אלי ודלית, אחיהם של עומרי, הילה ואיילין ובן הזוג של סתיו. בני הזוג התגוררו בגני תקווה. אמור היה להתחיל את שנת הלימודים השנייה בלימודי קיימות במכללת רייכמן, לאחר שסיים שם לימודי משפטים. "חברים שלך, שכל כך אוהבים אותך, התחילו אותה כשאתה לא שם יחד איתם, אבל אתה נמצא בלב של כל אחד ואחת מהם והם רק מחכים שתחזור לשבת איתם יחד בכיתה. בכל שיעור כולם לובשים חולצה עם הפנים שלך. יש כיסא פנוי שמחכה רק לך", כתבה לו סתיו. אביו סיפר, שהיה פעיל במחאה נגד ההפיכה המשטרית וכשסיים את לימודי המשפטים אמר לו: "זה בשבילך. עכשיו אני הולך ללמוד בשבילי", כדי לשמור על הים ועל הסביבה. עידן תכנן לטוס למשלחת התנדבות עם ילדים באפריקה. סתיו סיפרה עוד על התוכניות שלהם לעתיד: "עידן שלי. שנה חדשה. שנה חדשה אמורה להתחיל. ואתה לא כאן איתי. שנה שבה היינו צריכים להתחיל כל כך הרבה התחלות חדשות ומרגשות יחד. כמה ציפינו לשנה הזו. הדירה החדשה שהיינו עתידים להיכנס אליה יחד יומיים אחרי אותה שבת של 7 באוקטובר, יחד עם לוקה הגורה הקטנה שאימצנו יחד ממש שבועיים וחצי לפני שהנורא מכל קרה. איך התרגשנו להיכנס לדירה החדשה, אחרי שנים שבהן כל אחד מאיתנו גר בתל אביב. כמה זה הרגיש לנו נכון שזה הזמן שלנו לצאת החוצה. להתקרב פיזית כדי להתקרב פנימה. כמה התרגשנו לעבור לכאן, להתמקם, להתחיל את השנה הזו עם אנרגיה של התחלות חדשות ובחירות חדשות לחיינו". סתיו סיפרה עליו: "תמיד תשים את האחר על פנייך ותדאג לכולם, בשקט הזה שאופייני רק לך, בענווה. עם הנוכחות השקטה, אבל הכל כך עמוקה שיש בך. אתה לוחם צדק, וטוב. תמיד תדע לראות את החלש ותעמוד לצדו, בכול הכוח". היא הוסיפה: "תחזיק מעמד גבר שלי. עוד קצת. כשתחזור מחכה לך בית, עם כל הדברים שלך והציוד שלך. לא אוותר עליך, ולא אפסיק להאמין". ב-7 באוקטובר הגיע לפנות בוקר למסיבת הנובה, שם פגש חברים והציע להסיע אותם הביתה. הם נתקלו במחבלים שירו לעברם ופצעו אותם. עידן ניסה לעצור, אך הרכב נתקע בעץ. בהמשך החבורה עלתה לג'יפ, שנדם אף הוא. המחבלים ביצעו וידוא הריגה לשלושה חברים שלו שהיו בג'יפ. עידן וחבר אחר נמלטו. החבר התקשר למד"א וסיפר ששניהם פצועים ואז המחבלים חטפו אותם. החבר, גיא אילוז, נרצח בשבי חמאס ברצועת עזה.

read more
תמיר אדר, 38

תמיר אדר, 38

ניר עוז

תמיר אדר, תושב קיבוץ ניר עוז נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו נחטפה לרצועת עזה. ביום הטבח אשתו, הדס, נשארה עם ילדיהם בני ה-7 וה-3 בממ"ד, ושלושתם נותרו בחיים. אדר, בן 38, הוא נכדה של יפה אדר, שנחטפה גם היא ושוחררה. אדר, שהיה דור שלישי בקיבוץ, עבד כחקלאי וכמנהיג חברתי בקרן רמון. "תמיר היה איש משפחה, אוהב אדם וטבע. אוהד מכבי תל אביב מושבע ותמיד מוקף בחברים", נמסר מהקיבוץ. במטה להחזרת החטופים הוסיפו כי אדר היה "איש שיחה עמוק ורגיש, ובעל חוש הומור מפותח. אחד כזה שתמיד מחייך ואוהב את החיים בפשוטם". ב-5.1 דווח כי נרצח ב-7.10.

read more
ג'ודי ויינשטיין, 70

ג'ודי ויינשטיין, 70

ניר עוז

ג'ודי, בת 70, ובעלה חגי, בן 73, נרצחו כשיצאו להליכה סביב הקיבוץ ב-7 באוקטובר. בהמשך גופותיהם נחטפו לרצועת עזה. ג'ודי הספיקה להתקשר לאחד מחברי הקיבוץ, לזעוק לעזרה ולספר כי נורתה בזרועה ונפצעה בפניה — וכי גדי נורה בראשו. בני הזוג חגי היו הורים לארבעה ילדים וסבא וסבתא לנכדים. גדי עבד כטבח בחדר האוכל של הקיבוץ וג'ודי היתה מורה לאנגלית ומדריכת מיינדפולנס. הוא נולד ב-1950 בקיבוץ עין השופט. מילדותו עסק במוזיקה. בין היתר, ניגן בחלילית ובחליל צד ובצבא שירת בתזמורת צה"ל. אחרי הצבא טס לארה"ב, התוודע לג'אז והחל לנגן בסקסופון. אחרי כמה שנים חזר חגי לישראל ואז הכיר את ג'ודי, שהגיעה מארה"ב והתנדבה בקיבוץ עין השופט. בהמשך נישאו השניים. בסוף שנות ה–70 עזבו בני הזוג את הקיבוץ. ב–1985 נולדה בתם איריס. בנם, על, נולד שלוש שנים אחריה, ואחריו נולדו הבן רעם והבת זוהר. ב-1994 עברו בני הזוג וילדיהם לקיבוץ ניר עוז. ג'ודי היתה מורה לאנגלית עם התמחות בילדים עם צרכים מיוחדים ובעיות קשב וריכוז. היא טיפלה בילדים עם חרדות בעקבות המצב בעוטף בשיטות מדיטציה ו-mindfulness.

read more
ג'ושוע לואיטו מולל, 21

ג'ושוע לואיטו מולל, 21

נחל עוז

ג'ושוע לואיטו מולל היה סטודנט לחקלאות. הוא הגיע לישראל שבועיים לפני מתקפת חמאס ועבד ברפת בקיבוץ נחל עוז בבוקר מתקפת הטרור. מולל היה חלק מקבוצה של כ-260 צעירים טנזנים שבאו לישראל כדי לעבור השתלמות בחקלאות. הוא לא הספיק להתחיל את לימודיו.

read more
אורן גולדין, 34

אורן גולדין, 34

ניר יצחק

נרצח בטבח ב-7 באוקטובר וגופתו ככל הנראה מוחזקת בידי חמאס. גולדין, שהיה נשוי לאושרית ואב לאביב ולאילי, תאומים בני שנתיים, ניהל את המוסך בקיבוץ. הוא גדל בניר יצחק והקים את ביתו לצד הוריו, אדי ויאיר, ואחיו רני ושי.

read more
אמילי דמארי, 28

אמילי דמארי, 28

כפר עזה

אמילי תהילה דמארי נחטפה ב-7 באוקטובר מביתה שבשכונת "דור צעיר" שבכפר עזה. חטופים ששוחררו מהשבי בעסקה העידו שראו אותה, אך מעבר לכך משפחתה וחבריה לא קיבלו שום סימן חיים ממנה. "החברה הכי טובה שלי, אמילי דמארי, נמצאת בעזה. אין יום שלא התחיל או נגמר בשיחה עם אמילי: בוואטסאפ, ביציאות, בקיבוץ. היא כל חיי. בעשייה שלי פה, בכל פעם שאני קצת נחלש, קצת קשה לי או שאני קצת עמוס, אני רואה אותה לנגד עיני וישר מתעורר", סיפר עליה ל-ynet חברה, גיא יעקבי. "אמילי היא הדבר הכי שמח וטוב שיש. היא חתיכה בפאזל, הדבק של כולנו", הוסיף חברה ענבר גרינפלד. בהיותה בשבי מלאו לה 28.

read more
אליהו מרגלית, 75

אליהו מרגלית, 75

ניר עוז

נחטף מביתו ב-7.10. ב-1.12 דווח כי נרצח בשבי החמאס. בתו, נילי, נחטפה אף היא, ושוחררה בהמשך. מרגלית, שכונה צ'רצ'יל, הגיע לקיבוץ ב-1969 עם גרעין נח"ל וכל השנים עסק בגידול בקר לבשר. "צ'רצ'יל תמיד היה בבגדי עבודה ומגפיים, מסיע עגלת מזון, מטפל בעגל חולה — שבעה ימים בשבוע", כתבה עליו העיתונאית סיון קלינגבייל, שגדלה בקיבוץ. ב-2018 נסגר ענף הבקר בקיבוץ. "התחרות עם היבוא הרגה אותנו לגמרי, חיסלה את ענף הבקר בישראל, כבר אין טעם לגדל. הבוקרים מפסידים כסף, העדרים מתחסלים לאט לאט", אמר לה אז מרגלית.

read more
תומר אחימס, 20

תומר אחימס, 20

להבים

בנם של משה וענת, אח תאום לאמיר, ואחיהם של אייל, מאיה וגיל. נהרג ב-7.10. ב-28.11 הוכרז כחלל צה"ל שגופתו נחטפה לרצועת עזה בידי חמאס. לאחר 7 באוקטובר כתב אחיו אייל: "תומר נחטף במהלך שירותו הצבאי תוך הגנה על יישובי הדרום. אנו חרדים לגורלו. תומר שלנו, אנחנו אוהבים אותך ומתגעגעים אליך מאוד".

read more
מקסים הרקין, 35

מקסים הרקין, 35

טירת הכרמל

בן למשפחה שעלתה מאוקראינה. "מקסים הוא הגב שלנו, העוגן שלנו", סיפרה אמו, טלה. "אני ואחיו חיים בביתו והוא עוזר לנו להתפרנס. הוא כל עולמי. היו לו הרבה חלומות, הוא למד ועבד בזמן שהוא דואג לי ולאחיו. אני האמנתי שבישראל יש ביטחון. ב-7 באוקטובר גנבו לי את הבן שלי, את החיים שלי ואת הביטחון שלי", הוסיפה. היא סיפרה כי הותיר בת פעוטה, מוניקה, ברוסיה. הוא נחטף מהמסיבה ברעים. "הוא נסע למסיבה שבוע לאחר שביקר את בתו ברוסיה. חבר שלו ואשתו של החבר שכנעו אותו להצטרף למסיבת הטבע על אף שהוא לא חובב מסיבות. החבר ואשתו נרצחו באותו יום. שניהם נמצאו שרופים באחד הרכבים והשאירו אחריהם שני ילדים קטנים".

read more
מוחמד אל אטראש, 40

מוחמד אל אטראש, 40

סוועה (יישוב בדואי בנגב)

גשש בחטיבה הצפונית באוגדת עזה , ב-24.6.24 דווח כי נהרג ב-7.10 וגופתו נחטפה לרצועת עזה. היה נשוי לשתי נשים ואב ל-13 ילדים, הצעירה שבהם נולדה כמה חודשים לפני שנהרג. דודו של אלאטרש אמר לאחר חטיפת גופתו: "חיינו לא שגרתיים לאחר שמוחמד לא חזר למשפחה מיום תחילת המלחמה. לא קל לנו להתמודד עם אווירה כל כך קשה, ובמיוחד בגלל שאנחנו לא יודעים אם הוא בחיים או ללא רוח חיים. אנחנו מקווים שנקבל בשורות טובות שיחזירו לכולנו את השמחה. הילדים כל יום שואלים על האב מתי הוא חוזר, ואין לנו איך לספק תשובות".

read more
אריאל קוניו, 26

אריאל קוניו, 26

ניר עוז

נולד בניר עוז, למד מדעי המחשב ועבד בחברת הייטק כבודק תוכנה. לפני החטיפה טייל עם בת זוגו, ארבל, במרכז אמריקה. כשחזרו התחילו לתכנן את חתונתם. בשבת ה-7 באוקטובר נחטפו השניים באלימות מביתם. גם אחיו, דוד קוניו, נחטף. לצדו נחטפו גם אשתו ובנותיו של דוד, והן שוחררו בהמשך.

read more
קאיד פרחאן אלקאדי, 53

קאיד פרחאן אלקאדי, 53

מדרום לרהט

בן 53, נשוי ואב ל-11 ילדים. בזמן השבי נולד לו נכד. תושב כפר לא מוכר, סמוך לרהט. עבד כשומר בבית אריזה בקיבוץ מגן. נחטף ב-7 באוקטובר בעת עבודתו.

read more
איתן מור, 23

איתן מור, 23

קרית ארבע

איתן, בנם של צביקה ואפרת ואח בכור מבין שמונה. הוא נולד וגדל בקריית ארבע וכשבגר עבר לשכונת נחלאות בירושלים. הוא היה בזוגיות ואהב מאוד גם את כלבתו. הוא עבד בבית קפה במדרחוב בצלאל בירושלים כבריסטה וחלם לפתוח בית קפה משלו. הוא נחטף ממסיבת הנובה בקיבוץ רעים, שם היה חלק מצוות האבטחה יחד עם חברו אליקים ליבמן, שנרצח ב-7.10.

read more
אלמוג סרוסי, 26

אלמוג סרוסי, 26

רעננה

בילה במסיבה ברעים. נשאר בשטח כדי לטפל בבת זוגו שחר גינדי, שנפצעה, בטרם נרצחה. בהמשך נחטף. את יום הולדתו ה-27 ציין בשבי. נועה, חברת ילדות שלו, כתבה: "אלמוג הוא אור ענק לכל מי שפגש אותו, ילד טוב רעננה שאין לאף אדם מילה ולו חצי מילה רעה להגיד עליו. חכם להחריד, מצחיק, חבר של כולם. אנחנו מתפללים לראות אותו ולחבק אותו ואני הייתי רוצה גם לזכות להגיד לו שאני אוהבת אותו באמת ומהלב". אביו, יגאל, אמר: "יש לנו אויב אכזר מולנו. עסקה של כולם תמורת כולם מקובלת, ומקווים שבקרוב היא תתממש".

read more
יוסף חיים אוחנה, 23

יוסף חיים אוחנה, 23

קריית מלאכי

גדל בקריית מלאכי ועבר לתל אביב, שם עבד כברמן במסעדת אריא. הוא חלם ללמוד קואוצ'ינג. אמו גידלה אותו ואת אחיו, שאחד מהם מת ממחלה. יוסף היה במסיבת נובה עם חבר, שם סייע לפנות פצועים ואז נמלט. המחבלים ירו לעברו והוא הסתתר עד שנחטף. הוא אוהב לרכוב על אופניים, לטייל בארץ ולצאת לקמפינג.

read more
עומר נאוטרה, 22

עומר נאוטרה, 22

ניו יורק

בנם של רונן ואורנה. אזרח אמריקאי, שגדל בלונג איילנד, ניו יורק. הוא אוהד של הניקס והיה הקפטן של קבוצת הכדורסל שלו בתיכון, קבוצת הכדורעף וקבוצת הכדורגל. הוא החליט לדחות את תוכניותיו ללמוד בקולג', ונרשם ללימודים במכינה למנהיגות בכפר הנשיא. לאחר מכן החליט להתנדב לצבא כחייל בודד במסגרת גרעין צבר. ב-7 באוקטובר שירת כמפקד טנק ליד עזה ונראה בסרטון של החמאס כשהוא נחטף עם הצוות שלו לעזה.

read more
שלמה מנצור, 86

שלמה מנצור, 86

כיסופים

החטוף המבוגר ביותר שנמצא בשבי חמאס. נשוי למזל, אב לחמישה ילדים וסב ל-12 נכדים. ב-1 במרץ 2024 מלאו 60 שנה לנישואיהם. זו היתה השנה הראשונה שלא חגגו את האירוע המשמח יחד. בילדותו שרד את הפרעות שביצעו ערבים ביהודי בגדד בחג השבועות ביוני 1941, אשר כונו "הפרהוד". הוא עלה לישראל עם משפחתו ב-1951. בגיל 16 היה אחד ממייסדי קיבוץ כיסופים. הוא עבד בכל הענפים במשק, לימד את הילדים הקטנים נגרות, תיקן, בנה ויצר דברים מעץ. הדסה לזר, אחותו של מנצור, תיארה בכנסת את מה שעבר על אחיה בפרהוד, אותו כינתה "ליל הבדולח של יהודי עיראק". לזר סיפרה כיצד "הערבים פרעו, רצחו, טבחו, אנסו, חטפו, שחטו, בזזו, שרפו וחיללו את היהודים. העולם כולו שתק". לדבריה, אפשר רק לשער מה עובר על נפשו של ילד שחווה את הרגעים הקשים האלה. "הוא ראה מראות שאסור שאף ילד יראה, ואלה ליוו אותו כל החיים", אמרה. ב-7 באוקטובר מחבלים חמאס חטפו אותו מהבית. מזל, אשתו, הצליחה לברוח לשכנים וניצלה. באשר לחטיפת אחיה אמרה לזר: "חשבנו אחרי השואה ההיא ש'לעולם לא עוד'. בטח לא אחרי שזכינו להקים מדינה משלנו. לא העלינו על דעתנו שמראות קשים כאלה יישנו כשיש לנו מדינה ריבונית". לדבריה, "שלמה אחי נחטף מביתו, ובימים אלה הוא עובר שואה נוספת בזקנתו. אני זועקת את זעקתו של אחי. אותו ילד שעבר שואה בעיראק, הקים בית לתפארת ובזקנתו עובר שוב טרגדיה שכזאת — והעולם שותק".

read more
חמזה אלזיאדנה, 22

חמזה אלזיאדנה, 22

רהט

עבד ברפת בקיבוץ חולית, משם נחטף בעת עבודתו עם אביו ואחיו. אביו והוא עדיין חטופים. חמזה נשוי ואב לשני ילדים, עבד מגיל 18 יחד עם אביו. בן משפחתו סיפר כי הוא מאוד אוהב סוסים ומגדל כבשים. עוד הוסיף, כי בטרם נחטף ישראל הרסה את ביתו, בטענה שנבנה באופן לא חוקי.

read more
ארבל יהוד, 29

ארבל יהוד, 29

ניר עוז

נולדה בקיבוץ ניר עוז. בתם הקטנה של יחיאל ויעל יהוד, שעזבו את הקיבוץ לימים, ואחותם של נטע ודולב. גם היא עזבה את הקיבוץ בבגרותה, אך חזרה לשם כדי להיות קרובה לאחיה. התגוררה בקיבוץ יחד עם בן זוגה מזה חמש שנים, אריאל קוניו, בן 26, גם הוא בן הקיבוץ. בשנים האחרונות עבדה במיזם חדש של המועצה האזורית שעוסק בחדשנות. נחטפה עם בן זוגה קוניו ב-7 באוקטובר (גם אחיו, דוד קוניו, נחטף, וכן אשתו ובנותיו של דוד, אשר שוחררו בהמשך). גם אחיה, דולב, נחטף. בהיותה בשבי מלאו לה 29.

read more
יאיר הורן, 45

יאיר הורן, 45

ניר עוז

בנם של איציק ורותי. מארגן מסיבות, מפיק את הפעילויות בחגים, עובד בשיפוצים ואחראי על הפאב המקומי בניר עוז. נחטף מביתו עם אחיו, איתן, מכפר סבא, שבא לבקר אותו בחג. "יאיר בחור שאוהב את החיים", סיפרה אמו. כשהייתה בת 20 היא עלתה לישראל. יאיר, בנה הבכור, נולד כאן. אחרי שנתיים המשפחה שבה לארגנטינה. ב־1999, כשהיה בן 21, יאיר שב לארץ. ב-2002 עלה גם איתן. רות ובעלה השני ברנרדו עלו ב-2003 וגרו בכפר סבא עם בנה איתן. באותה תקופה יאיר חזר לארגנטינה. בארגנטינה היה שדרן רדיו וסטנדאפיסט. ב-2014 חזר לישראל ועבר לניר עוז. לשני האחים אח נוסף, עמוס.

read more
גיא אילוז, 26

גיא אילוז, 26

תל אביב

נחטף מהמסיבה ברעים. ב-1.12 דווח כי נרצח בשבי חמאס. ב-7 באוקטובר, כשהתחילו האזעקות, הוא וחבריו ניסו להימלט במכונית, אך המחבלים ירו לעברם. "אחרי שהוא התקשר למוקד 101 העלו את אבא שלו ואותי על הקו. הוא סיפר לנו שהוא נפצע ביד והוא מדמם", סיפרה אמו דוריס. בשיחת חירום למד"א הוא אמר: "שלום, אני נמצא ברעים, ירו בי, חטפתי כדור. אני שוכב בצומת, מדמם על הרצפה, יש חוליה של מחבלים, ארבעה מתו לי בידיים". המוקדנית שאלה אם הוא רואה את המחבלים, וגיא ענה: "אני לא רואה כלום, אני מתחבא בתוך עץ — צריך מסוק". כשהעלו על הקו את אביו מישל אמר: "אבא, אני רק רציתי להגיד לך שאני אוהב אותך". בהמשך עלתה גם אמו. "הוא לא הצליח לעשות לעצמו חוסם עורקים. כשהעלו אותי לקו לא יכולתי כבר לדבר עם גיא כי שמענו יריות מאוד קרובות אז אבא שלו אמר 'אל תדברי שהוא לא יענה לך כי אמרנו לו להיות בשקט'. אמרתי לו 'גיא אני אוהבת אותך, תהיה חזק. אני אתקשר שמישהו יעבור ויאסוף אותך משם, אל תזוז'", סיפרה אמו. גיא התחיל לנגן בגיטרה כבר בגיל שבע. בזכות בן זוגה של אמו, שעבד כתאורן של להקת "היהודים", החל גיא לעבוד כסאונדמן שלהם וכן של מתי כספי, שלום חנוך ואמנים נוספים. הוא גדל ברעננה, עשה שנת שירות בחקלאות בצפון הארץ, שירת בצבא ולמד פסיכולוגיה ופילוסופיה במכללת תל חי. אחרי הטבח הוריו לא ידעו מה עלה בגורלו.

read more
יאיר יעקב, 59

יאיר יעקב, 59

ניר עוז

נחטף מביתו עם בת זוגו, מירב טל, ועם שני ילדיו אור ויגיל — שלושתם שוחררו. ב-15.2 הודיע קיבוץ ניר עוז כי יעקב נרצח בשבי, וגופתו מוחזקת ברצועה. אור ספד לו: "תשמור עליי בגן עדן, אוהב אותך ולא אשכח אותך. תמיד תהיה בלב שלי". יעקב היה נשוי בעבר לרננה ויחד הם הביאו שלושה ילדים: שיר, בת 21, אור, בן 17, ויגיל, בן 13. לפני שבע שנים הכיר את בת זוגו, שעמה חגג את יום הולדתו בערב שמחת תורה. אחרי יום ההולדת הלכו ילדיו לישון אצל אמם. ב-7 באוקטובר הסתתר יעקב עם טל בממ"ד, אך המחבלים פוצצו את הדלת ופצעו אותו קשה. טל הספיקה לשלוח הודעה קולית לבני משפחתה לפני שנחטפה וסיפרה להם שהמחבלים בבית ושיעקב נפצע. אור ויגיל נחטפו מביתה של רננה. ניר עוז, שבו גר יעקב ועבד כחקלאי, בישר על מותו ותיאר אותו כ"איש צנוע, פשוט, אוהב משפחה, אדמה ומוזיקה". בשנים האחרונות הוא עבד במוסך של עלומים. במטה החטופים תיארו אותו כ"האח הגדול שמלמד את האחים שלו לאהוב את המוסיקה שהוא אוהב, ואיך משאירים רצפה מבריקה".

לכתבה > read more
עפרה קידר, 70

עפרה קידר, 70

בארי

עפרה קידר, בת 70 מקיבוץ בארי, אמא לשלושה ילדים וסבתא לנכדים, יצאה ב-7 באוקטובר להליכת בוקר במסלול הקבוע שלה, ונרצחה בידי מחבלי החמאס. בשיחת טלפון עם משפחתה הספיקה לומר כי המחבלים יורים עליה ואף נשמעה שואלת אותם: "למה אתם יורים עליי? מה עשיתי?". בעלה, סמי, שהיה חולה פרקינסון, נרצח בסלון ביתם. בתם יעל, שסובלת ממגבלה שכלית קלה, ניצלה כשהסתגרה בממ"ד. עפרה היא בתם האמצעית של פנינה ודובל'ה גיטל, אחות לחנה ולאילן. ההורים היו מראשוני קיבוץ קדמה, ושם גדלה עפרה בשנים הראשונות לחייה. ב-1962 הגיעה המשפחה לבארי. כספורטאית, הצטיינה במיוחד במשחקי כדור. בצבא התנדבה להיות מקפלת מצנחים. אחרי הצבא יצאה לשנת שירות שלישית בקיבוץ אלרום, שם פגשה את סמי. אחרי שנה נאותה לחיזוריו, והזוג הצעיר עבר לתל אביב. אחרי כמה חודשים חזרו לבארי. עפרה התחילה לעבוד ברפת, סמי השתלב במסגריה. בנם אלעד נולד ב-1978, ואחריו נולדו אורן ויעל. עפרה עבדה ברפת 30 שנה, שם היתה אחראית על היונקיה — טיפול בעגלים שנולדו. בהמשך עברה לעבוד במשק הילדים. גם לאחר הפנסיה המשיכה לעשות עבודות פיזיות קשות. היא היתה בת 70 בהירצחה.

read more
יגב בוכשטב, 35

יגב בוכשטב, 35

נירים

נחטף מביתו עם אשתו רימון, ששוחררה בהמשך. את יום הולדתו ה-35 ציין בשבי. יגב הוא הבן הבכור במשפחתו, אח ליובל ונופר. יגב הוא מוזיקאי. הוא סיים לימודי סאונד, ניגן בגיטרה, בחליל צד ובצ'לו ובנה כלי נגינה. מהממ"ד ממנו נחטף חולצו שלוש גיטרות שבנה. הוא ורימון בת זוגו הכירו דרך המוזיקה ונישאו לפני שלוש שנים. "הוא אדם צנוע ומופנם, אוטודידקט, אוהב מאוד מאוד ללמוד. הוא ידע מהלך. בגיל 13 בבר מצווה כתבנו לו שהוא הוסיף לנו המון מילים ללקסיקון המשפחתי, מילים שלא הכרנו קודם", סיפרה אמו אסתר.

read more
גלי ברמן, 26

גלי ברמן, 26

כפר עזה

בנם של דורון וטליה, אחיו התאום של זיו ואח ללירן ועידו. התאומים גרו זה ליד זה בקיבוץ כפר עזה. בשבעה באוקטובר שניהם נחטפו מבתיהם, לא ידוע אם יחד או לחוד. "כשגילינו במשפחה שיש תאומים זו היתה הפתעה גמורה. אמא רצתה שלוש בנות, אבל נולדו לה שני בנים. היא אמרה לעצמה שיש הזדמנות ונכנסה להיריון, וקיוותה שתקבל בת. במקום זה היא קיבלה במתנה את גלי וזיו והפכה לאמא לארבעה בנים", סיפר לירן. "גלי וזיו הם החברים הכי טובים, עשו הכל יחד מהגן עד אחרי הצבא. הם השמחה של הבית, ויש להם 'כוח של תאומים', בכל מקום שהם מגיעים אליו הם מרכז תשומת הלב", הוסיף. השניים עובדים בחברת הגברה ותאורה של הקיבוץ, אוהבים לשחק כדורגל ולטייל בעולם. לאחרונה טיילו בקוסטה ריקה. "התקווה שלי היא שהם ביחד. אנחנו רוצים להאמין שהם קרובים ושומרים זה על זה. ביחד יש להם כוח, הם מאוד חזקים, וגם מי שנמצא לידם שואב מהם כוח", אמר לירן.

read more
מיה גורן, 56

מיה גורן, 56

ניר עוז

גורן היתה הגננת של ניר עוז ואם לארבעה: אסיף (25), בר (23), גל (21) ודקל (18) גורן. ב-7 באוקטובר מחבלי חמאס רצחו את בעלה אבנר והרגו גם את כלבם, סקאר, בביתם. מיה, שהיתה בבית הילדים בו עבדה, נחטפה. בהמשך דווח כי נרצחה וגופתה מוחזקת בידי חמאס. ילדיהם של בני הזוג סיפרו עד כמה השתוקקה לנכדים. בנה גל ספד לה: "אני יודע שאם היית עוד בין החיים כנראה היית משתגעת מדאגה אלינו. היית נטרפת מדאגה לבעלך האהוב, אבא זכרונו לברכה, שנרצח בביתכם החם והאוהב ואפילו לא ידעת. היית חושבת על סקארי המתוק שלנו שגם הוא נרצח. ג'ורג'י, החתול האהוב שלנו, היה רץ לך במחשבות ולא היית מגלה שהוא נעלם והפך לחתול רחוב. היו מתנגנים גם בראשך האוהב והדואג סרטים על בר ודקל, כי לא היית יודעת שהם חיים ונמצאים איתנו. בטח היית תוהה לעצמך איך אנחנו כמשפחה כרגע... אמוש שלי, ממך למדתי לאהוב, להאמין, לדאוג ולתת ללא תנאי. ממך למדתי איך להדריך ולחנך ומה ראוי ולא ראוי מול ילדים, נוער ובני אדם. היית גאה לראות אותי ממשיך לחנך גם בימים אלו, תדעי שאת ואבא לימדתם אותי לעשות זאת... נוחי על משכבך בשלום אמא, ממך ירשתי כל כך הרבה דברים, את המשיכה לחינוך, את האמונה באדם, את הרצון הבלתי מתפשר לתת ולהעניק והיו בך כל כך הרבה דברים שקצרה היריעה מלפרט. תודה על 21 שנה של הורות מדהימה, נוחי עכשיו עם אבא, תיתנו לעצמכם לנוח ותסמכו עלינו שאנחנו אהובים ועטופים. אני אוהב אותך כל כך ומתגעגע ברמות שאי אפשר לתאר".

read more
סטיאן סוונאקאם, 34

סטיאן סוונאקאם, 34

תאילנד

נחטף מקיבוץ ניר עוז

read more
פינטה נטפונג, 35

פינטה נטפונג, 35

תאילנד

נחטף מקיבוץ ניר עוז

read more
באנאוואט סהטאן

באנאוואט סהטאן

תאילנד

read more
רום ברסלבסקי, 20

רום ברסלבסקי, 20

ירושלים

בנם האמצעי של תמי ואופיר ברסלבסקי, תושב פסגת זאב. יש לו שני אחים. הוא ניצל את החופש מהצבא בשבת כדי לעבוד באבטחה במסיבת הנובה, משם נחטף לאחר שסייע לאחרים. את יום הולדתו ה-20 ציין בשבי חמאס. לאחר חטיפתו כתבה אמו: "רומי אהוב שלי, נשמה שלי, מאותה שבת שנחטפת ונעלמת לי הלב שלי נשבר לשנים, כשחצי ממנו נחטף לעזה. עד שאתה לא חוזר אלי חי, בריא ושלם, אני לא יכולה לחזור לחיים. חיים שלי, אני אוהבת אותך הכי בעולם ומתגעגעת אליך בטירוף. אין רגע ביום שאני לא חושבת עליך ומדמיינת אותך חוזר הביתה. אני יודעת שעבר המון זמן ושאתה חי בסיוט מתמשך אבל תזכור שזה מצב זמני וזה יגמר ואתה חייב לשמור על שפיות, להיות חזק, לא להישבר ולא לאבד תקווה. זה אולי יקח עוד קצת זמן אבל אנחנו עושים כל מה שאפשר כדי להחזיר אותך הביתה. חייבים להאמין בה' באמונה שלמה וה' לא יאכזב אותנו ואתה וכל החטופים תחזרו הביתה לשלום. רומי שלי, אני מבטיחה לך זה יגמר ואתה תצא מזה ותזכור אתה לא לבד, אנחנו איתך ואנחנו אוהבים אותך ומתגעגעים ומחכים לפגוש אותך בבית".

read more
ביפין ג׳ושי, 23

ביפין ג׳ושי, 23

נפאל

סטודנט לחקלאות וראפר חובב. בא לישראל ב-13 בספטמבר להשתלם בחקלאות. ב-7 באוקטובר הסתתר במיגונית עם חבריו העובדים הזרים, והציל כמה מהם כשהשליך רימון הרחק מהם, ואז ניסה לחלץ את הקורבנות שנפגעו מהרימון השני. נחטף מקיבוץ עלומים

read more
">
עומר ונקרט, 23

עומר ונקרט, 23

גדרה

בנם של שי וניבה ואחיהם של רן ומאיה. נחטף מהמסיבה ברעים. הוא עבד במסעדה בקריית עקרון, חלם להיות מסעדן והיה אמור להתחיל ללמוד לימודי מסעדנות בשנקר. אהב לחגוג ולבלות, ובצעירותו היה מדריך בתנועת מכבי צעיר. "הוא התקשר בשש וחצי בבוקר והודיע שהוא שומע רעש של יריות ופיצוצים", סיפר ל"הארץ" דודו ריקרדו ישראל. "הוא נשמע מבוהל ואמר שהוא פוחד. הקשר נותק איתו, נכנסנו ללחץ. הוא הצליח לשלוח הודעת טקסט ב-7:30 והוא אמר שהוא מסתתר במיגונית ושומע את הטרוריסטים קרובים אליו. זה היה הקשר האחרון איתו ומאז אבדו עקבותיו", סיפר. המשפחה הצליחה לאתר סרטונים בטלגרם של חמאס מחציית הגבול לעזה, בהם נראה ונקרט בטנדר של מחבלים. הוא היה כפות עם תחתונים בלבד והמחבלים היכו אותו, אך הוא לא נראה מדמם. בהמשך המשפחה ראתה תמונה שלו מחדר חשוך בעזה. ניבה, אמו של עומר, סיפרה עליו: "אנשים פשוט אוהבים את עומר, מתאהבים בו בשנייה. הוא אוהב את החיים, אוהב מסיבות. אנחנו לא נרפה, עומר יודע שאנחנו הורים חזקים. אני אוהבת אותך".

read more
יוסי שרעבי, 53

יוסי שרעבי, 53

בארי

שרעבי, בן 53, נחטף מקיבוץ בארי. יחד עמו נחטף גם אחיו אלי, בן 51. שרעבי נשוי לנירה ואב לשלוש בנות, יובל, אופיר ואורן. האחים גדלו בתל אביב עם שני אחים נוספים, ולפני 30 שנה עברו יחד לבארי וגרו בשכנות. בתו של שרעבי, אורן, סיפרה כי "כשהמחבלים הגיעו לבית שלנו, אבא החזיק את הדלת של הממ"ד. שמעתי את המחבלים צוחקים, הם אמרו לנו ללכת לדשא. הם קשרו אותו ולקחו אותו". ב-9.2.24 דווח כי תחקיר צה"ל העלה שבסבירות גבוהה הוא נהרג בתקיפת חיל האוויר על בניין סמוך לזה שבו שהה בעזה.

read more
עמירם קופר, 85

עמירם קופר, 85

ניר עוז

היה נשוי לנורית, אב לשלושה וסב לנכדים. מילא בקיבוץ תפקידים משקיים וחברתיים ובמשך רבע מאה היה מנהל הכספים בישובי חבל מעון (המפעלים האזוריים של הקיבוץ). לצד זאת, כתב והלחין שירים. ב-7 באוקטובר נחטף מביתו בניר עוז עם אשתו נורית, ששוחררה בהמשך. נראה בסרטון שהפיץ חמאס מהשבי בהמשך וב-3.6.24 דווח כי נהרג וגופתו נמצאת ברצועת עזה. עמירם נולד ב-1938 בחיפה לשרה שעלתה מפולין בשנת 1932, כחברה במשלחת המכביה, ולישראל שעלה ב-1934. אח לאורה וגרשון. בתום מלחמת העצמאות הצטרף לתנועת השומר הצעיר בחיפה וב-1953 יצא ללמוד בבית הספר החקלאי כדורי בהר תבור כחלק מרצונו להיות חקלאי וקיבוצניק. ב-1956 הוקם גרעין השומר הצעיר "ניר עוז" אשר יועד לאזרח את היאחזות הנח"ל ניר עוז אשר הוקמה בשנת 1955. משנת 1957 היה חבר הקיבוץ.

read more
רונן אנגל, 55

רונן אנגל, 55

ניר עוז

נחטף מקיבוץ ניר עוז עם בת זוגו קרינה ובנותיהם מיקה ויובל, ששוחררו בהמשך משבי חמאס. לבני הזוג בן נוסף, טום, חייל, שלא נחטף. בית המשפחה נהרס בטבח. רונן הוא תל אביבי במקור, וקרינה עלתה לישראל מארגנטינה. תחילה גרו בחולון ולפני 12 שנים עברו לקיבוץ. קרינה, שהחלימה מסרטן לאחרונה, עוסקת בהנהלת חשבונות. רונן סיים לאחרונה תואר בהנדסת מים. בהודעה שפרסם קיבוץ ניר עוז נמסר כי הוא היה "צלם, מתנדב במד"א וחובב אופנועים". ב-1.12 דווח כי נרצח בשבי חמאס.

read more
נדב פופלוול, 51

נדב פופלוול, 51

נירים

נולד בקיבוץ נירים, אח של רועי ואיילת. עבד בשדרות כאיש מחשבים, אהב ספרות מדע בדיוני והיה שחקן ברידג'. ב-7 באוקטובר המחבלים פשטו על ממ"ד הבית בו שהו נדב ואמו. השניים נחטפו וחנה שוחררה בהמשך. רועי, אחיהם הבכור של נדב ואיילת, נרצח. ב-3.6.24 דווח כי נדב נהרג וגופתו מוחזקת ברצועת עזה. אמו, חנה פרי, עלתה לארץ מדרום אפריקה ובקיבוץ הכירה את אביו, שהיה עולה חדש מאנגליה. חנה ניהלה את מתפרת הקיבוץ ואת הצרכנייה. לימים התגרשו ההורים והאב, שהיה רפתן, מת לפני 18 שנים.

read more
טל שוהם, 39

טל שוהם, 39

מעלה צביה

בנם של גלעד וניצה קורנגולד. אחרי החתונה עם אשתו עדי השניים אימצו שם משפחה חדשה, שוהם. טל למד אילוף כלבים ואימץ כלבה. ב-7 באוקטובר הוא נחטף מקיבוץ בארי עם משפחתו בעת ביקור משפחתי. הוא ועדי שהו בממ"ד עם ילדיהם יהל ונווה, הדודה, שרון אביגדורי, בתה נועם והסבא והסבתא אבשלום ושושן הרן. טל ניהל מו"מ עם המחבלים לאחר שהחלו לירות על הממ"ד, כשבסופו כל יושביו הסגירו עצמם ויצאו דרך החלון. אבשלום נרצח. היתר נחטפו לרצועת עזה. כולם — חוץ מטל — חזרו לישראל מאז. טל ציין את יום הולדתו ה-39 בשבי חמאס. אביו, גלעד, אמר: "טל, זה כנראה יום ההולדת הכי גרוע שהיה לך בחיים. אנחנו עושים הכול, הכול כדי להחזיר אותך ואת שאר החטופים בחיים. בבקשה תהיה חזק, בשביל הילדים. אנא ממך, בשביל נווה, בשביל יהל, בשביל עדי, בשבילנו, בשביל אימא — אנחנו עוד מעט שם, מתקרבים לזה, עוד קצת זמן. אנחנו אוהבים אותך ומתגעגעים".

read more
איציק אלגרט, 69

איציק אלגרט, 69

ניר עוז

היה איש התחזוקה של הקיבוץ. הוא בעל אזרחות דנית וחי שם בעבר אך חזר לאחר גירושיו. גרושתו ושני ילדיו חיים בדנמרק. הוא חובב כדורגל ואוהד מכבי תל אביב. אחיינו, יובל דנציג, סיפר ל-ynet: "דודי איציק נפגע בידו והתקשר לדווח למשפחה, ובשעה שדיבר עם אחיו נכנסו המחבלים לממ"ד. מאז לא היה קשר איתו".

read more
עומר שם טוב, 21

עומר שם טוב, 21

הרצליה

בנם של שלי ומלכי. ציין את יום הולדתו ה-21 בשבי. השתחרר משירות צבאי עשרה חודשים לפני שנחטף, ועבד כמלצר במסעדה כדי לחסוך כסף לטיול גדול אחרי הצבא. ב-7 באוקטובר הוא נחטף מפסטיבל נובה יחד עם איתי ומיה רגב. אמו, שלי, סיפרה עליו למקור ראשון. "הוא אוהב מוזיקה, אוהב את החיים, לבלות, אוהב חברים, אוהב לאהוב", אמרה. "ילד שהוא חבר של כולם. שאני אומרת חבר של כולם זה אומר שיש לו חברים מהגן ועד אחרי הצבא, חברים לאורך כל הדרך", הוסיפה.

read more
גיא גלבוע-דלאל, 22

גיא גלבוע-דלאל, 22

כפר סבא

בנם של מירב ואילן ולו אח גדול ואחות קטנה. אוהב את התרבות היפנית והתחבר לסדרות, לסרטים ולעולם האנימה, ובשנה האחרונה למד יפנית. תיכנן לטוס ליפן בפעם הראשונה באביב. אחרי השחרור מהצבא למד קורס בתכנות. ב-7 באוקטובר בילה במסיבת נובה עם אחיו גל ועם חברי ילדות מכפר סבא. אחיו ניצל, גיא נחטף עם חברו אביתר דוד. חברו עידן הרמתי וחברתו רון צרפתי נרצחו.

read more
יורם מצגר, 80

יורם מצגר, 80

ניר עוז

היה נשוי לתמר (תמי), אב לשלושה וסב לשבעה. בני הזוג נחטפו יחד ותמר שוחררה בהמשך. תמי היא במקור מתימן ויורם נולד בפולין. תמי נקלטה בקיבוץ בשנות ה-70 ועבדה בקומונה, בחינוך ובכלבו. יורם עבד במפעל נירלט ובשנים האחרונות במוסך הכלים החקלאיים של הקיבוץ. הוא אהב לבשל, היה חובב יינות, התעניין בהיסטוריה וניגן באקורדיאון ובחלילית. בדצמבר נראה בסרטון שפירסם חמאס. ב-3.6.24 דווח כי נהרג וגופתו נמצאת ברצועת עזה.

read more
אוהד בן עמי, 55

אוהד בן עמי, 55

בארי

נחטף מביתו עם אשתו רז, ששוחררה בהמשך. אב לשלוש לבנות. ציין יום הולדת 55 בשבי. עבד כמנהל חשבונות.

read more
דניאלה גלבוע, 19

דניאלה גלבוע, 19

פתח תקוה

נחטפה מהבסיס בנחל עוז בו שירתה כתצפיתנית. היא נראתה בסרטון שפירסם חמאס ובו היא נראית לצד קרינה ארייב ודורון שטיינברכר. אמה, אורלי, סיפרה: "כשהיא נולדה, קראתי לה דניאל. הוספנו לה את האות ה' שבועיים אחרי החטיפה. כשעוד הייתה לי תקווה שהיא שומעת רדיו, דיברתי בשידורים ואמרתי: דניאל, שתדעי שקוראים לך עכשיו דניאלה. היום ברור לי שהסיכוי אפסי, אז עוד חשבנו שהיא מעל פני האדמה. דניאלה ילדה מקסימה, טובה להורים, אחות מדהימה לאחותה הקטנה. לב גדול, גם למשפחה, גם לחברים, גם לאנשים שהיא לא מכירה. תמיד יש לה רגישות מאוד גדולה. היא מאוד אוהבת מוזיקה, המוזיקה מהווה חלק גדול מהחיים שלה". דניאלה למדה במגמת מוזיקה, ניגנה בפסנתר וכתבה שירים.

read more
אוהד יהלומי, 50

אוהד יהלומי, 50

ניר עוז

אוהד עבד ברשות הטבע והגנים במשך כ-18 שנה. הוא כיהן בכמה תפקידי מפתח בשמירת טבע לאורך השנים, עד תפקידו הנוכחי כמנהל מרחב דרום בסיירת הירוקה. הוא אהב עקרבים ועזר להכין את המדריך לעקרבים של הרשות. בבוקר הטבח נחטף עם אשתו, בת שבע, בנם איתן (בן 12 כשנחטף), ושלוש בנותיהם, בנות עשר, שנה ושמונה חודשים. אוהד נפצע מירי המחבלים בעת שניסה להגן על דלת הממ"ד, ונותר תחילה בדירה בעת ששאר קרובי המשפחה הובלו לרצועה — איתן באופנוע אחד ובת שבע ובנותיה באחר. האם והבנות הצליחו להימלט כשהאופנוע שעליהן הובלו לרצועה נפל. זאת, משום שכשהתקרבו בנסיעתם לגדר הגבול, החוטפים זיהו טנק צה"לי ונבהלו. איתן נחטף לרצועה ושוחרר ב-27.11. בינואר נראה בסרטון של גדודי סאלח א-דין, הזרוע הצבאית של ארגון ועדות ההתנגדות העממית ברצועת עזה. בסרטון הוא נראה פצוע ועולה חשש לשלומו.

read more
אלון אהל, 22

אלון אהל, 22

לבון

בנם של עידית וקובי. תושב היישוב לבון שבגליל. פסנתרן ואוהב טבע. לפני שנחטף ממהמסיבה ברעים, טייל במשך חצי שנה במזרח ותיכנן לעבור לגור בתל אביב וללמוד בבית הספר למוזיקה "רימון". אמור היה גם לטוס לבלגרד בסרביה עם סבא שלו, אחיה, שם יש לו משפחה. "הוא ילד מדהים", אמר עליו אביו קובי בראיון לכאן 11. "הוא מנגן על פסנתר מדהים", הוסיפה אמו עידית. אחיו, רונן, סיפר: "כל יום עד השעות הקטנות של הלילה אנחנו בחדר שלי מנגנים יחד". אביו הוסיף: "אנחנו מאוד מקווים שהוא חזק שם. ושהוא יודע איכשהו שאנחנו עושים בשבילו הכל".

read more
בר קופרשטיין, 22

בר קופרשטיין, 22

חולון

נחטף מהמסיבה ברעים, שם עבד כמאטבח. הוא האח הבכור מבין חמישה אחים. אביו, טל, שהיה חובש מתנדב, נפצע לפני כמה שנים בתאונה בדרכו להציל ילדה, והפך לסיעודי. מאז הפך בר למפרנס העיקרי של המשפחה. דודתו סיפרה: "הוא ילד שטותניק מאוד. אוהב לרכוב על אופנועים וטרקטורים, לבלות עם החברים שלו במסיבות". כדי לפנות מקום לעובד הסיעודי של אביו, בר גר אצל סבו וסבתו לפני שנחטף.

read more
אלקנה בוחבוט, 34

אלקנה בוחבוט, 34

מבשרת ציון

אלקנה נשוי לרבקה, שעלתה לישראל מקולומביה, ואב לבן 3 וחצי. עבד במסיבת נובה כאיש הלוגיסטיקה של חברת ההפקות. הוא עסק בהפקת מסיבות, בין היתר במועדון האומן 17 ואחרים. אחרי חטיפתו תועד בסרטון של חמאס. רבקה סיפרה על בוקר 7 באוקטובר לאתר "כל העיר ירושלים". "הרגשתי בתוכי שמשהו לא בסדר. שלחתי לאלקנה הודעה, והוא כתב לי שיש יריות ובלאגן, שהוא עוזר לפנות אנשים והבטיח לחזור הביתה. בהמשך, בסביבות השעה 8:00, הוא דיבר גם עם הוריו ואמר להם שהכל בסדר". בהמשך גילתה שנחטף. "אני יודעת שהוא יחזור, כי הוא יודע מה מחכה לו בבית — יש לו ילד ואישה שהוא אוהב, הורים ואחים שכולם מחכים לו", אמרה. "הוא בנאדם חזק ולא יוותר לעולם".

read more
נעמה לוי, 20

נעמה לוי, 20

רעננה

נעמה היא בתם של יוני לוי ואיילת לוי-שחר. בצבא סיימה קורס תצפיתניות והוצבה בנחל עוז יומיים לפני שנחטפה. היא ספורטאית, ובתיכון בו למדה השתתפה בתוכנית "ידיים של שלום" שמפגישה צעירים אמריקאים, ישראלים ופלסטינים במטרה לקדם שלום. אחרי סיום הלימודים התנדבה עם ילדי פליטים מאפריקה. היא רצתה להיות דיפלומטית בעתיד. סרטון שצילמו מחבלי חמאס תיעד את חטיפתה, והיא נראית בו כשהיא נגררת בפיג'מה ומכוסה בדם. אמה כתבה: "ראיתם את הסרטון של הבת שלי, נעמה לוי. כולם ראו. ראיתם שגררו אותה מהשיער, מהג'יפ ובאיומי אקדח, איפשהו בעזה, כשהמכנסיים שלה מכוסים בדם. אולי הבחנתם שהיא יחפה, שיש לה חתכים בקרסוליים ושהיא צולעת. היא נפצעה קשה. היא מבוהלת. ואני, כאמא, חסרת אונים ברגעי האימה האלה". סבה של נעמה, שאול לוי, סיפר בראיון לאתר "באר שבע נט" כי חטופות ששוחררו העידו שפגשו אותה בשבי. לדבריו, הן סיפרו למשפחה שנעמה הוחזקה לבד עד שפגשה אותן. "היא סיפרה על הימים שהייתה לבד בתנאים קשים מאוד ושהעבירו אותה ממקום למקום כשהיא לבושה בבגדי נער. היא נשמעה להם בסדר, חזקה, סיפרה שמרגישה טוב ושמחה להיפגש איתן. המקום שהגיעה אליו ונפגשה איתן היה נוח וסביר מבחינת התנאים. סיפרו לנו שהיא קלעה צמות לבנות וידענו לזהות את מגע ידיה בצמות האופייניות שהיא עשתה בצורה המיוחדת שלה", סיפר. נעמה ציינה את יום הולדתה ה-20 בשבי.

read more
קרינה ארייב, 19

קרינה ארייב, 19

ירושלים

קרינה היא בתם של אירה ואלברט והאחות הקטנה של סשה. שירתה כתצפיתנית בנחל עוז ונחטפה מהבסיס. היא בוגרת תיכון טדי קולק בפסגת זאב שבירושלים, שם התגוררה המשפחה מאז עלו הוריה מאוקראינה ובוכרה. אמה סיפרה עליה לחדשות 12. "היא ילדה עדינה עם לב גדול, ילדה שאוהבת את המשפחה שלה, שדואגת להכל. כשהיא התקשרה ובכתה היא ביקשה שלא ננקום, שלא ניסע, שלא נעשה כלום, שהיא אוהבת אותנו, שנמשיך בחיים שלנו".

read more
אבינתן אור, 30

אבינתן אור, 30

תל אביב

בנם של ירון ודיצה. הוא השני מתוך שבעה אחים. גדל בשילה ועבר לתל אביב. סיים תואר בהנדסת חשמל ומחשבים באוניברסיטת בן גוריון ועובד בחברת Nvidia. במהלך הלימודים התנדב בארגון פר"ח ובמחלקת הילדים האונקולוגית בסורוקה. אבינתן נחטף ממסיבת נובה יחד עם בת זוגו, נועה ארגמני.

read more
כרמל גת, 39

כרמל גת, 39

בארי

ילידת 1984. בתם הבכורה של אשל וכנרת, קיבוצניקים מבארי ומדגניה ב'. למדה תואר ראשון בריפוי בעיסוק וכשנחטפה היתה באמצע התואר השני. עבדה כרכזת בתוכנית "אשנב", תוכנית שיקומית שמסייעת למתמודדי נפש להשתלב בעולם התעסוקתי והאקדמי, וגרה בתל אביב. כרמל היתה מילדי בארי הראשונים שלא ישנו בלינה משותפת. בשנה שעברה נסעה להודו לאחר פרידה מבן זוגה לאחר 14 שנות זוגיות, וחזרה ב-1 באוקטובר לקראת מפגש משפחתי שתוכנן לשמחת תורה. באותה שבת, 7 באוקטובר, רצחו את כנרת אמה, וחטפו אותה, את אחיה של כרמל אלון, את אשתו ירדן רומן־גת ואת בתם גפן. אלון וגפן הצליחו להימלט, ירדן וכרמל נחטפו. ירדן שוחררה בהמשך. חטופים ששוחררו ופגשו את כרמל בשבי, העידו שהיא עזרה להם לשמור על שפיות. הם סיפרו שכרמל יזמה תרגול יוגה, מדיטציה ודמיון מודרך כשהוחזקו יחד ברצועה.

read more
כפיר ביבס, שנה

כפיר ביבס, שנה

ניר עוז

כפיר, החטוף הצעיר ביותר, נחטף כשהיה בן 9 חודשים. הוא בנם של שירי וירדן ביבס, תושבי קיבוץ ניר עוז. משפחת ביבס נחטפה כולה בידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. סרטון בו נראית שירי מפוחדת ומחזיקה בזרועותיה את שני הילדים שלה, עטופים בשמיכה, ברגעי חטיפתם, מוקפים בחמושים, הפך את המשפחה לאחד מסמלי טבח 7 באוקטובר ואת שני הילדים הג'ינג'ים לפנים מוכרות בארץ ובעולם. ב-21 באוקטובר נמצאו גופותיהם של הוריה של שירי, יוסי ומרגיט סילברמן, לאחר שגם הם נחטפו מביתם. בנובמבר חמאס טען כי שירי וילדיה נהרגו בתקיפה אווירית ישראלית ופירסם סרטון שבו נראה ירדן מקבל את ההודעה על מותם. בפברואר פרסם צה"ל סרטון ובו תיעוד של שירי וילדיה כמה ימים לאחר החטיפה.

read more
שירי ביבס, 32

שירי ביבס, 32

ניר עוז

שירי היא אמם של אריאל (בן 4 כשנחטף) וכפיר (בן 9 חודשים כשנחטף) ובת הזוג של ירדן. בני הזוג קבעו את ביתם בקיבוץ ניר עוז, שם גרו הוריה. היא עסקה בחינוך, ולפני כמה שנים עשתה הסבה מקצועית ועבדה בהנהלת החשבונות של הקיבוץ. "יש לה צחוק מתגלגל, והיא כל כך דומה לאמא שלה, גם היא הלכה בדרכי חינוך", סיפרה עליה למעריב בת דודתה, יפעת זיילר. "הלב שלה היה תמיד סביב ילדים, החלום שלה היה להיות אמא". משפחת ביבס נחטפה כולה בידי מחבלי חמאס ב-7 באוקטובר. כפיר הוא החטוף הצעיר ביותר. סרטון בו נראית שירי מפוחדת ומחזיקה בזרועותיה את שני הילדים שלה, עטופים בשמיכה, ברגעי חטיפתם, מוקפים בחמושים, הפך את המשפחה לאחד מסמלי טבח 7 באוקטובר ואת שני הילדים הג'ינג'ים לפנים מוכרות בארץ ובעולם. ב-21 באוקטובר נמצאו גופותיהם של הוריה של שירי, יוסי ומרגיט סילברמן, לאחר שגם הם נחטפו מביתם. בנובמבר חמאס טען כי שירי וילדיה נהרגו בתקיפה אווירית ישראלית ופירסם סרטון שבו נראה ירדן מקבל את ההודעה על מותם. בפברואר פרסם צה"ל סרטון ובו תיעוד של שירי וילדיה כמה ימים לאחר החטיפה.

read more

החטופים שהוחזרו עד כה

אנדריי קוזלוב, 27

אנדריי קוזלוב, 27

ראשון לציון

עלה לישראל מרוסיה לבד לפני כשנה וחצי, והותיר שם את הוריו ואחיו הצעיר. בישראל הכיר לאחרונה את ג'ניפר, והיה עמה בזוגיות במשך כמה חודשים. הוא היה מעצב גרפי בהכשרתו, עבד במסעדה בפלורנטין בתל אביב ויצא למסיבה ברעים כדי לעבוד כמאבטח. ב-7 באוקטובר נחטף משם. שוחרר בחיים במבצע של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) בלב נוציאראת ב-8.6.24.

read more
שלומי זיו, 41

שלומי זיו, 41

אלקוש

שלומי אח בכור לשתי אחיות. משפחתו מתגוררת בנהריה. הוא למד עיצוב פנים והתגורר במושב אלקוש בגבול הצפון יחד עם אשתו מירן. לשניים אין ילדים. "עברנו כל כך הרבה. טיפולים, הפלה קשה, עוד טיפולים. אבל לא נשברנו, עד שהרגשתי שאני צריכה הפסקה. זה מאוד קשה, כשאת נקלטת וזה לא מצליח. היינו בין תקווה לייאוש, בין אופטימיות לפסימיות", סיפרה אשתו. "אלה רק שנינו, שלומי ואני, ולכן אנחנו גם כל כך קשורים. תקופת הטיפולים רק חיזקה אותנו, ולא פירקה אותנו כמו שאולי קורה לזוגות אחרים. אנחנו העולם אחד של השני". הוא נחטף ב–7 באוקטובר ממסיבת נובה ליד קיבוץ רעים שם עבד כמאבטח מטעמו של אביב אליהו, בן דודה של אשתו מירן, מנהל הביטחון במסיבה, שנרצח בה. שוחרר בחיים במבצע של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) בלב נוציאראת ב-8.6.24.

read more
אלמוג מאיר ג'אן, 21

אלמוג מאיר ג'אן, 21

אור יהודה

אלמוג השתחרר משירותו הצבאי כחמישה חודשים לפני 7 באוקטובר, והיה אמור להתחיל לעבוד בחברת הייטק. הוא נחטף ממסיבת נובה ותועד בסרטון כשהוא כפות בידי מחבלי חמאס. אמו, אורית, סיפרה: "הוא ילד עם המון שמחת חיים ועם חיוך על השפתיים כל הזמן. ואנחנו מאוד מתגעגעים אליו ומאוד מחכים לו". שוחרר בחיים במבצע של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) בלב נוציאראת ב-8.6.24.

read more
נועה ארגמני, 26

נועה ארגמני, 26

באר שבע

בתם של יעקב וליאורה. סטודנטית במחלקה להנדסת מערכות מידע באוניברסיטת בן גוריון. היא נחטפה ממסיבת נובה ביחד עם בן זוגה, אבינתן אור. היא תועדה בסרטון כשהיא נחטפת על אופנוע לרצועה, ובינואר הפיץ חמאס סרטון שלה מהשבי. אמה, ליאורה, חולה בסרטן, והביעה תקווה לראות פעם נוספת את בתה לפני מותה. אביה של נועה, יעקב, סיפר עליה ל"לאישה": "היא ילדה חזקה מנטלית", אמר. "היא זו שמגבשת, שכולם סביבה". שוחררה בחיים במבצע של צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל (ימ"מ) בלב נוציאראת ב-8.6.24.

read more
פרננדו מרמן, 60

פרננדו מרמן, 60

כפר סבא

נחטף מבית אחותו קלרה מרמן בניר יצחק יחד איתה ועם בן זוגה לואיס הר, עם אחותה, גבריאלה ליימברג, ובתה מייה. קלרה, גבריאלה ומייה שוחררו ב-28.11.23. פרננדו ולואיס שוחררו במבצע של צה"ל, ימ"מ ושב"כ ברפיח ב-12.2.24

read more
לואיס נורברטו הר, 70

לואיס נורברטו הר, 70

אורים

נחטף מביתה של בת זוגו קלרה מרמן בניר יצחק יחד עמה ועם אחיה, פרננדו, אחותה, גבריאלה ליימברג ובתה מייה. קלרה, גבריאלה ומייה שוחררו ב-28.11.23. לואיס שוחרר במבצע של צה"ל, ימ"מ ושב"כ ברפיח ב-12.2.24 יחד עם פרננדו

read more
עמית סוסנה, 40

עמית סוסנה, 40

כפר עזה

נחטפה מביתה. שוחררה ב-30.11.23

read more
שני גורן, 29

שני גורן, 29

ניר עוז

נחטפה מביתה. שוחררה ב-30.11.23

read more
נילי מרגלית, 41

נילי מרגלית, 41

ניר עוז

נחטפה מביתה. שוחררה ב-30.11.23

read more
ספיר כהן, 29

ספיר כהן, 29

רמת גן (במקור מקריית אתא)

נחטפה בניר עוז בעת ביקור אצל משפחת בן זוגה, סשה טרופנוב, שנחטף אף הוא. שוחררה ב-30.11.23

read more
עאישה אלזיאדנה, 17

עאישה אלזיאדנה, 17

רהט

עבדה בקיבוץ חולית, נחטפה בעת עבודתה עם אביה ואחיה. שוחררה עם אחיה בילאל ב-30.11.23

read more
בילאל אלזיאדנה, 18

בילאל אלזיאדנה, 18

רהט

עבד בקיבוץ חולית, נחטף בעת עבודתו עם אביו ואחיו. שוחרר עם אחותו עאישה ב-30.11.23

read more
אילנה גריצבסקי, 30

אילנה גריצבסקי, 30

ניר עוז

נחטפה מביתה עם בן זוגה, מתן צנגאוקר. שוחררה ב-30.11.23. מתן עדיין בשבי

read more
מייה שם, 21

מייה שם, 21

שוהם

נחטפה מהמסיבה ברעים. שוחררה ב-30.11.23

read more

צַ'לֶרְמְצַ'אי סַאאֶנְגְקַאוּ

תאילנד

שוחרר ב-29.11.23

read more
קוֹנְג סַאאֶלַאוּ

קוֹנְג סַאאֶלַאוּ

תאילנד

שוחרר ב-29.11.23

read more

פַּאיְבּוּן רַטַאנִיל

תאילנד

שוחרר ב-29.11.23

read more

צַ'קְרַפַּאן סִיקֶנַה

תאילנד

שוחרר ב-29.11.23

read more
רעיה רותם, 54

רעיה רותם, 54

בארי

שוחררה ב-29.11.23, כמה ימים אחר בתה, הילה

read more
ליאם אור, 18

ליאם אור, 18

רעים

נחטף מביתו, שוחרר ב-29.11.23

read more
ליאת אצילי, 49

ליאת אצילי, 49

ניר עוז

שוחררה ב-29.11.23. בעלה, אביב, נרצח ב-7.10 וגופתו נחטפה לרצועת עזה

read more
גלי טרשצ'נסקי, 13

גלי טרשצ'נסקי, 13

בארי

קפצה מחלון הממ"ד ונחטפה. אחיה ליאור נרצח. שוחררה ב-29.11.23

read more
אירנה טטי, 73

אירנה טטי, 73

ניר עוז

נחטפה מביתה עם בתה לנה, נכדה אלכסנדר (סשה) וחברתו ספיר. בעלה של בתה, ויטלי, נרצח. שוחררה עם בתה ב-29.11.23. חברתו של נכדה שוחררה בהמשך. נכדה סשה עדיין חטוף

read more
לנה טרופנוב, 50

לנה טרופנוב, 50

ניר עוז

נחטפה מביתה עם אמה, בנה וחברתו. בעלה, ויטלי, נרצח. שוחררה עם אמה ב-29.11.23. חברתו של בנה שוחררה בהמשך. בנה עדיין בשבי החמאס.

read more
עמית שני, 16

עמית שני, 16

קיבוץ בארי

נחטף מביתו בבארי, שוחרר ב-29.11.23

read more
ירדן רומן גת, 35

ירדן רומן גת, 35

בארי

נחטפה מביתה. בן זוגה, אלון, ובתם גפן, הצליחו לברוח מהחוטפים. שוחררה ב-29.11.23

read more
רז בן עמי, 57

רז בן עמי, 57

בארי

נחטפה מביתה עם בעלה אוהד, שוחררה ב-29.11.23. אוהד עדיין בשבי חמאס

read more
איתי רגב, 18

איתי רגב, 18

הרצליה

נחטף מהמסיבה ברעים עם אחותו מיה, ששוחררה כמה ימים לפניו. שוחרר מהשבי ב-29.11.23

read more
אופיר אנגל, 17

אופיר אנגל, 17

רמת רחל

נחטף מקיבוץ בארי, שוחרר ב-29.11.23

read more
מורן סטלה ינאי, 40

מורן סטלה ינאי, 40

באר שבע

נחטפה מהמסיבה ברעים, שוחררה ב-29.1.23

read more
אוואט סוריאסי, 40

אוואט סוריאסי, 40

תאילנד

נחטף מקיבוץ חולית. שוחרר ב-28.11.23

read more
עדה שגיא, 75

עדה שגיא, 75

ניר עוז

שוחררה ב-28.11.23

read more
אופליה רויטמן, 77

אופליה רויטמן, 77

ניר עוז

שוחררה ב-28.11.23

read more
פאטאיאנוט טונסאקרי, 40

פאטאיאנוט טונסאקרי, 40

תאילנד

נחטף מקיבוץ חולית. שוחרר ב-28.11.23

read more
נורלין (נטלי) בבדילה אגוג'ו, 60

נורלין (נטלי) בבדילה אגוג'ו, 60

יהוד

נחטפה מקיבוץ נירים, שוחררה ב-28.11, בעלה נרצח בטבח

read more
מירב טל, 53

מירב טל, 53

ראשון לציון

נחטפה עם בן זוגה יאיר וילדיו מקיבוץ ניר עוז. שוחררה ב-28.11. הילדים שוחררו לפני כן. ב-15 בפברואר נודע כי בן זוגה נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו מוחזקת ברצועה

read more
רימון קירשט בוכשטב, 36

רימון קירשט בוכשטב, 36

נירים

נחטפה מביתה עם בעלה יגב. שוחררה ב-28.11.23. בעלה עדיין בשבי החמאס

read more
תמר מצגר, 78

תמר מצגר, 78

ניר עוז

נחטפה מביתה. שוחררה ב-28.11.23. בעלה יורם עדיין חטוף

read more
מייה ליימברג, 17

מייה ליימברג, 17

ירושלים

נחטפה מקיבוץ ניר יצחק עם אמה גבריאלה וכלבתה בלה. שוחררו ב-28.11.23

read more
גבריאלה ליימברג, 59

גבריאלה ליימברג, 59

ירושלים

נחטפה מקיבוץ ניר יצחק עם בתה מייה. שוחררו ב-28.11.23

read more
קלרה מרמן, 63

קלרה מרמן, 63

ניר יצחק

נחטפה מביתה עם בני משפחתה. שוחררה ב-28.11.23 עם אחותה גבריאלה ליימברג ובתה מייה. בן זוגה, לואיס הר ואחיה פרננדו מרמן שוחררו במבצע של צה"ל, ימ"מ ושב"כ ב-12.2.24

read more
דיצה הימן, 84

דיצה הימן, 84

ניר עוז

נחטפה מביתה. שוחררה ב-28.11.23

read more
יגיל יעקב, 13

יגיל יעקב, 13

ניר עוז

נחטף מהבית עם אחיו אור. שוחררו ב-27.11.23. אביהם יאיר עדיין חטוף

read more
אור יעקב, 17

אור יעקב, 17

ניר עוז

נחטף מהבית עם אחיו יגיל. שוחררו ב-27.11.23. אביהם יאיר עדיין חטוף

read more
יובל אנגל, 11

יובל אנגל, 11

ניר עוז

נחטפה מביתה בניר עוז עם משפחתה. שוחררה עם אמה ואחותה ב-27.11.23. אביה עדיין חטוף

read more
מיקה אנגל, 18

מיקה אנגל, 18

ניר עוז

נחטפה מביתה בניר עוז עם משפחתה. שוחררה עם אמה ואחותה ב-27.11.23. אביה עדיין חטוף

read more
קרינה אנגל, 51

קרינה אנגל, 51

ניר עוז

נחטפה מביתה בניר עוז עם משפחתה. שוחררה ב-27.11 עם בנותיה. בעלה רונן עדיין חטוף

read more
יולי קוניו, 3

יולי קוניו, 3

ניר עוז

נחטפה מביתה עם משפחתה. שוחררה עם אמה ואחותה ב-27.11.23. אביה דוד עדיין חטוף

read more
אמה קוניו, 3

אמה קוניו, 3

ניר עוז

נחטפה מביתה עם משפחתה. שוחררה עם אמה ואחותה ב-27.11.23. אביה דוד עדיין חטוף

read more
שרון אלוני קוניו, 34

שרון אלוני קוניו, 34

ניר עוז

נחטפה מביתה עם משפחתה. שוחררה עם בנותיה ב-27.11.23. בעלה דוד עדיין חטוף

read more
איתן יהלומי, 12

איתן יהלומי, 12

ניר עוז

נחטף מביתו עם משפחתו. אמו ואחיותיו הצליחו להימלט חזרה לקיבוץ. איתן שוחרר ב-27.11. אביו אוהד עדיין חטוף

read more
ארז קלדרון, 12

ארז קלדרון, 12

ניר עוז

נחטף מביתו. שוחרר ב-27.11.23 עם אחותו. אביהם עופר עדיין חטוף

read more
סהר קלדרון, 16

סהר קלדרון, 16

ניר עוז

נחטפה מביתה. שוחררה ב-27.11 עם אחיה. אביהם עופר עדיין חטוף

read more
 וויצ'אן טמטונג

וויצ'אן טמטונג

תאילנד

Wichian Temthong. עבד בכפר עזה, שוחרר ב-26.11.23

read more
סורין גסונגנן

סורין גסונגנן

תאילנד

Surin Kesungneon. שוחרר ב-26.11.23

read more
פונסוואן פינאגאלו

פונסוואן פינאגאלו

תאילנד

Phonsawan Pinakalo. עבד בחקלאות בקיבוץ עלומים. שוחרר ב-26.11.23

read more
אביגיל עידן, 4

אביגיל עידן, 4

כפר עזה

שוחררה ב-26.11.23. אביה רועי ואמה סמדר נרצחו. אחיה מיכאל ועמליה שרדו

read more
אלמה אברהם, 84

אלמה אברהם, 84

נחל עוז

נחטפה מביתה, שוחררה ב-26.11.23

read more
רוני קריבוי, 25

רוני קריבוי, 25

כרמיאל

נחטף מהמסיבה ברעים, שוחרר ב-26.11.23

read more
טל גולדשטיין, 9

טל גולדשטיין, 9

כפר עזה

נחטף מביתו עם אמו ואחיו, שוחרר עמם ב-26.11.23. אביו נדב ואחותו ים נרצחו בטבח

read more
גל גולדשטיין, 11

גל גולדשטיין, 11

כפר עזה

נחטף מביתו עם אמו ואחיו, שוחרר עמם ב-26.11.23. אביו נדב ואחותו ים נרצחו בטבח

read more
אגם גולדשטיין, 17

אגם גולדשטיין, 17

כפר עזה

נחטפה מביתה עם אמה ואחיה, שוחררה עמם ב-26.11.23. אביה נדב ואחותה ים נרצחו בטבח

read more
חן גולדשטיין אלמוג, 48

חן גולדשטיין אלמוג, 48

כפר עזה

נחטפה מביתה עם שלושה מילדיה. שוחררה עמם ב-26.11.23. בן זוגה נדב ובתם ים נרצחו

read more
אלה אליקים, 8

אלה אליקים, 8

נחל עוז

נחטפה מבית אביה עם אחותה דפנה. שוחררו ב-26.11.23. אביהן נועם, בת זוגו דקלה ובנה תומר נרצחו

read more
דפנה אליקים, 14

דפנה אליקים, 14

נחל עוז

נחטפה מבית אביה עם אחותה אלה. שוחררו ב-26.11.23. אביהן נועם, בת זוגו דקלה ובנה תומר נרצחו

read more
אביבה סיגל, 62

אביבה סיגל, 62

כפר עזה

נחטפה מביתה עם בעלה, קית'. שוחררה ב-26.11. בעלה עדיין חטוף

read more
יובל ברודץ, 8

יובל ברודץ, 8

כפר עזה

נחטף עם אחיו ואמו. שוחררו ב-26.11.23

read more
אוריה ברודץ, 4.5

אוריה ברודץ, 4.5

כפר עזה

נחטף עם אחיו ואמו. שוחררו ב-26.11.23

read more
עפרי ברודץ, 10

עפרי ברודץ, 10

כפר עזה

נחטפה עם אחיה ואמה. שוחררו ב-26.11.23

read more
הגר ברודץ, 40

הגר ברודץ, 40

כפר עזה

נחטפה עם שלושת ילדיה. שוחררו ב-26.11.23

read more
מאני ג'ירצ'אט

מאני ג'ירצ'אט

אזרח תאילנד

שוחרר ב-25.11.23

read more
אנוצ'ה אנגאו, 28

אנוצ'ה אנגאו, 28

תאילנד

שוחרר ב-25.11.23

read more
קומגריט צ'ומבואה

קומגריט צ'ומבואה

תאילנד

שוחרר ב-25.11.23

read more
נטאפורן אונגאו, 26

נטאפורן אונגאו, 26

תאילנד

שוחרר ב-25.11.23

read more
שירי וייס, 53

שירי וייס, 53

בארי

נחטפה מביתה עם בתה נוגה. שוחררו ב-25.11.23. בעלה, אילן, נרצח

read more
נוגה וייס, 18

נוגה וייס, 18

בארי

נחטפה מביתה עם אמה שירי. שוחררו ב-25.11.23. אביה, אילן, נרצח

read more
הילה רותם שושני, 13

הילה רותם שושני, 13

בארי

נחטפה עם אמה רעיה וחברתה אמילי הנד. שוחררה עם אמילי ב-25.11. אמה רעיה שוחררה בהמשך

read more
נועם אור, 17

נועם אור, 17

בארי

נחטף עם אחותו עלמה ואביהם דרור. אמם יונת נרצחה. שוחרר עם אחותו ב-25.11.23. אביהם עדיין חטוף

read more
עלמה אור, 13

עלמה אור, 13

בארי

נחטפה עם אחיה נועם ואביהם דרור. אמם יונת נרצחה. שוחררה עם אחיה ב-25.11.23. אביהם עדיין חטוף

read more
אמילי הנד, 8

אמילי הנד, 8

בארי

שוחררה ב-25.11.23

read more
יהל גני שוהם, 3

יהל גני שוהם, 3

מעלה צביה

נחטפה מקיבוץ בארי בעת ביקור משפחתי עם אמה עדי, אביה טל ואחיה נווה. שוחררה ב-25.11.23 עם אמה ואחיה. אביה עדיין חטוף

read more
נווה שוהם, 8

נווה שוהם, 8

מעלה צביה

נחטף מקיבוץ בארי בעת ביקור משפחתי עם אמו עדי, אביו טל ואחותו יהל. שוחרר ב-25.11.23 עם אמו ואחותו. אביו עדיין חטוף

read more
עדי שוהם, 38

עדי שוהם, 38

מעלה צביה

נחטפה מקיבוץ בארי עם בעלה טל שוהם, בתם יהל שוהם, ובנם נווה שוהם. שוחררה ב-25.11.23 עם ילדיה. בעלה עדיין חטוף

read more
נועם אביגדורי, 12

נועם אביגדורי, 12

הוד השרון

נחטפה מקיבוץ בארי בעת ביקור משפחתי עם אמה שרון. שוחררו ב-25.11.23

read more
שרון אביגדורי, 52

שרון אביגדורי, 52

הוד השרון

נחטפה מקיבוץ בארי בעת ביקור משפחתי עם בתה נועם. שוחררו ב-25.11.23

read more
שושן הרן, 67

שושן הרן, 67

בארי

נחטפה מביתה. שוחררה ב-25.11.23. בטבח נרצחו בעלה אבשלום, אחותה לילך קיפניס, בעלה אביתר והמטפל שלו פול קסטלבי

read more
מיה רגב, 21

מיה רגב, 21

הרצליה

נחטפה מהמסיבה ברעים עם אחיה איתי. שוחררה ב-25.11.23, ואחיה שוחרר כמה ימים לאחר מכן.

read more
וויטון פומי, 33

וויטון פומי, 33

תאילנד

עובד חקלאות, נחטף מקיבוץ ניר עוז, שוחרר ב-24.11.23

read more
סנטי בונפרום

סנטי בונפרום

תאילנד

שוחרר ב-24.11.23

read more
בונטום פנקונג

בונטום פנקונג

תאילנד

עבד בחקלאות, נחטף ממגורי העובדים ב"גידולי אגו" במושב ישע. שוחרר ב-24.11.23

read more
נטווארי מולקאן, 35

נטווארי מולקאן, 35

תאילנד

עבדה בחקלאות, נחטפה ממגורי העובדים ב"גידולי אגו" במושב ישע, שוחררה ב-24.11.23

read more
וויצ'אי קלאפאט, 28

וויצ'אי קלאפאט, 28

תאילנד

עובד חקלאות, נחטף מקיבוץ ניר עוז, שוחרר ב-24.11.23

read more
אוטאי סאאנגוואן

אוטאי סאאנגוואן

תאילנד

שוחרר ב-24.11.23

read more
אוטאי טונסרי

אוטאי טונסרי

תאילנד

שוחרר ב-24.11.23

read more
בודי סאאנגבון

בודי סאאנגבון

תאילנד

שוחרר ב-24.11.23

read more
בנצ'ה קונגמאני

בנצ'ה קונגמאני

תאילנד

שוחרר ב-24.11.23

read more
גאלינור (ג'ימי) פאצ'קו 37

גאלינור (ג'ימי) פאצ'קו 37

הפיליפינים

המטפל של אמיתי בן צבי מניר עוז, שנרצח בטבח. שוחרר ב-24.11.23

read more
מונגקול פג'ואבון

מונגקול פג'ואבון

תאילנד

שוחרר ב-24.11.23

read more
מרגלית מוזס, 78

מרגלית מוזס, 78

ניר עוז

נחטפה מביתה בקיבוץ. שוחררה ב-24.11.23. בעלה לשעבר, גדי מוזס, נחטף אף הוא מביתו וטרם שוחרר. בת זוגו, אפרת כץ, נרצחה. בתה של אפרת, דורון כץ אשר ושתי בנותיה, אביב ורז, נחטפו גם הן ושוחררו.

read more
אמיליה אלוני, 5

אמיליה אלוני, 5

יבנה

נחטפה עם אמה דניאל בעת ביקור משפחתי בקיבוץ ניר עוז. שוחררו ב-24.11.23

read more
אוהד מונדר, 9

אוהד מונדר, 9

כפר סבא

נחטף מניר עוז בעת ביקור משפחתי עם סבו וסבתו, אברהם ורות, ואמו קרן. שוחרר ב-24.11.23 עם סבתו ואמו. סבו עדיין חטוף

read more
קרן מונדר, 54

קרן מונדר, 54

כפר סבא

נחטפה בעת ביקור משפחתי בניר עוז עם הוריה אברהם ורות ובנה אוהד. שוחררה ב-24.11.23 עם אמה ובנה. אביה עדיין חטוף. אחיה רועי נרצח

read more
רותי מונדר, 78

רותי מונדר, 78

ניר עוז

נחטפה מביתה עם בעלה אברהם, בתה קרן והנכד אוהד. שוחררה ב-24.11.23 עם בתה ונכדה. בעלה עדיין חטוף. בנם רועי נרצח

read more
חנה קציר, 77

חנה קציר, 77

ניר עוז

שוחררה ב-24.11.23. בעלה רמי נרצח, בנה אלעד נחטף

read more
חנה פרי, 79

חנה פרי, 79

נירים

שוחררה ב-24.11.23. בנה נדב נחטף, בנה רועי נרצח

read more
דניאל אלוני, 44

דניאל אלוני, 44

יבנה

נחטפה מקיבוץ ניר עוז בעת ביקור משפחתי עם בתה. שוחררו ב-24.11.23

read more
עדינה משה, 72

עדינה משה, 72

ניר עוז

נחטפה מביתה, שוחררה ב-24.11.23. בעלה סעיד נרצח בטבח

read more
רז כץ אשר, 4

רז כץ אשר, 4

נחטפה עם אמה ואחותה מקיבוץ ניר עוז. שוחררו ב-24.11.23

read more
אביב כץ אשר, 2

אביב כץ אשר, 2

נחטפה עם אמה ואחותה מקיבוץ ניר עוז. שוחררו ב-24.11.23

read more
דורון כץ אשר, 34

דורון כץ אשר, 34

נחטפה עם בנותיה הפעוטות מקיבוץ ניר עוז. שוחררו ב-24.11.23

read more
יפה אדר, 85

יפה אדר, 85

ניר עוז

נחטפה מביתה, שוחררה ב-24.11.23. נכדה, תמיר, נרצח

read more
אורי מגידיש

אורי מגידיש

קריית גת

תצפיתנית בנחל עוז. שוחררה במבצע צבאי ב-30.10.23

read more
נורית קופר, 79

נורית קופר, 79

ניר עוז

נחטפה עם בעלה עמירם מביתם. שוחררה ב-23.10.23. בעלה עדיין חטוף

read more
יוכבד ליפשיץ, 83

יוכבד ליפשיץ, 83

ניר עוז

נחטפה מביתה עם בעלה עודד. שוחררה ב-23.10.23. בעלה עדיין חטוף

לכתבה > read more
נטלי רענן, 17

נטלי רענן, 17

אילינוי, ארה״ב

נחטפה עם אמה כשהתארחו בקיבוץ נחל עוז. שוחררו ב-20.10.23

read more
יהודית רענן, 59

יהודית רענן, 59

אילינוי, ארה״ב

נחטפה עם בתה כשהתארחו בקיבוץ נחל עוז. שוחררו ב-20.10.23

read more

חטופים שגופתם הוחזרה לישראל

מישל ניסנבאום, 59

מישל ניסנבאום, 59

שדרות

אב לשתי בנות וסב לשישה נכדים. את הקטן לא זכה להכיר. עלה לישראל מברזיל בגיל 13 ומאז חי בעוטף עזה. בשנים האחרונות גר בשדרות. היה בעל עסק בתחום המחשבים ואהב לטייל בארץ. לצד זאת, התנדב במד"א ובמשמר הגבול. לאחרונה עמד לסיים לימודי הדרכת טיולים ולהיות מורה דרך. בבוקר 7 באוקטובר יצא לכיוון הבסיס הצבאי ליד רעים, שם שהתה נכדתו בת הארבע עם אביה, קצין קבע. הוא ביקש לחלץ אותה משם אך הקשר עמו נותק ובהמשך הופיעו מסמכיו האישיים בסרטון שפירסם חמאס. ב-24.5.24 דווח כי נרצח ב-7 באוקטובר, גופתו נחטפה מעיקול מפלסים לעזה והושבה לישראל.

read more
חנן יבלונקה, 42

חנן יבלונקה, 42

תל אביב

בנם של ורד וראובן ואב לשתיים: ירין בת ה-9 ואמילי בת ה-12. הגיע למסיבת נובה עם שלושה מחבריו. כולם נרצחו. תחילה הוגדר נעדר, בהמשך חטוף וב-24.5.24 דווח כי נרצח ב-7 באוקטובר, גופתו נחטפה מעיקול מפלסים לעזה והושבה לישראל. "אנחנו מאמינים שהוא יחזור. אין משהו אחר. הוא אוהב את החיים ואת הספורט והמוזיקה - הוא איש שלום", אמרה אמו ורד לאחר חטיפתו. חנן היה חובב ספורט ואוהד מושבע של הפועל תל אביב.

read more
אוריון הרננדז, 30

אוריון הרננדז, 30

מקסיקו

בילה במסיבת הנובה עם בת זוגו, שני לוק, וחבר משותף, קשת קסרוטי. שלושתם נרצחו. גופתה של לוק נחטפה לרצועת עזה והושבה לאחרונה לישראל. ב-24.5.24 דווח כי גם הוא נרצח ב-7 באוקטובר, גופתו נחטפה מעיקול מפלסים לעזה והושבה לישראל. אביו סרג'יו הוא מקסיקני שחי בצ'ילה ואמו חיה בצרפת. יש לו בת קטנה. הוא אהב מוזיקה ופסטיבלים ועבד כמפיק מוזיקלי. אביו אמר לאחר הטבח: "אוריון אדם מלא נתינה בכל המובנים, מאוד אהוב על כולם ומאוד אוהב את בתו הקטנה".

read more
שני לוק, 23

שני לוק, 23

תל אביב

שני ניקול לוק, בעלת אזרחות ישראלית וגרמנית, נולדה ב-2001 בעמק האלה. תחילה גרה במושב אדרת ובגיל שנתיים עברה עם משפחתה ליישוב שריגים. היא בת לריקי, ילידת גרמניה, שעלתה לישראל בתחילת שנות ה-90 מהעיר רוונסבורג, ולניסים, יליד ישראל. לשני אחות בכורה, עדי, ושני אחים צעירים ממנה - עמית ואור. בצעירותה עברה המשפחה לעיר פורטלנד במדינת אורגון בארה"ב, שם למדה לוק בגן יהודי. בהמשך שבה לישראל, כאן היתה אמנית קעקועים, בליינית ומשפיענית רשת באינסטגרם. היא גרה בתל אביב. ב-7 באוקטובר לוק בילתה בפסטיבל המוסיקה "נובה". לאחר חדירת המחבלים היא ברחה לצומת מפלסים ושם נרצחה על ידי מחבלי חמאס. גופתה נחטפה לרצועת עזה וחולצה משם בידי צה"ל ושב"כ ב-17.5.24. גורלו של בן זוגה, אוריון הרננדס ראדו, בן 30, שנחטף אף הוא, לא ידוע. אוריון הוא מקסיקני וצרפתי והיה תייר בישראל. לוק הפכה, בעל כורחה, לאחד הסמלים של הטבח. סרטון בו תועדה גופתה נגררת בידי אנשי חמאס לרצועת עזה הופץ שוב ושוב ברשתות החברתיות ובכלי תקשורת בארץ ובעולם, והציג לכל העולם את האכזריות של החוטפים. "הייתי כל כך אופטימי לגבייך. היית לי התקווה שאת עוד חייה ומחכה שאנחנו נחזיר אותך אלינו", כך ספד אלעד נווה, בן 28 מפרדס חנה, אחד מחבריה של לוק, לאחר שנודע כי נרצחה. "הכרתי את שני כבר כמה שנים טובות מהמסיבות. בכל מקום שהלכה פיזרה אור ואהבה. אי אפשר היה לפספס אותה - בן אדם בגוף של מלאך", אמר ל"הארץ". "תמיד נזכור אותך ככה, יפהפיה. היית מלאך, מלאך אמיתי שירד אלינו, להביא אור וטוב, חיוך מלא שמחה, תמימות כנה ומתפרצת. אין אחד שלא הכיר או ראה אותך, שפספס את המבט המואר הזה. מבט שלא ידע מה זה רוע או שנאה, רק אהבה", הוסיף. לדבריו, אחרי הבשורה על מותה חש "הקלה" משום שלדבריו "עכשיו היא במקום הרבה יותר טוב והיא לא סבלה במותה". נווה סיכם: "לא נפסיק לרקוד ולפזר אהבה לכבודה ובזכותה". "שני היתה נערה מאוד מיוחדת, שתמיד מצאה דרך אחרת ושונה לחיות את חייה", אמרה ל"הארץ" דודתה, רותי לוק. "היא לא עשתה את המסלול הרגיל של תיכון, צבא ולימודים גבוהים, אלא סללה לעצמה את הדרך שלה והיתה נשמה חופשית, אדם שהאמין בהמון טוב והיתה אומנית בנפשה", הוסיפה. "היה בה משהו מאוד טהור ונקי. לא טיפוס ישראלי טיפוסי של 'סמוך', ותככנות ויהירות. כל זה לא נגע בה. היא היתה זן אחר. אנשים סבבו סביבה במעגלים כי היה נעים וכיף להיות בחברתה". איליה פרי, בן 29 מבת ים, היה בן הזוג לשעבר של לוק. במשך חמש שנים היו יחד, מתוכן גרו יחד שנתיים. "זכיתי להכיר נשמה טהורה וילדה מדהימה שאין כמוה", ספד לה. "שני הייתה ילדה של אור, אהבה ונתינה. חיוך שמאיר את כל המסביב", הוסיף. עוד אמר, כי לוק אהבה לרקוד, לצייר, להאזין למוסיקה ולבלות עם חברים. "נתתי לה לקעקע עלי את הקעקוע הראשון שלה אי פעם", סיפר על לוק, שהיתה אמנית קעקועים. "נהייתי סוג של השפן ניסיונות שלה לתקופה. היא עשתה לי ארבעה קעקועים שיישארו איתי לנצח כמזכרת", סיכם. "איש לא יוכל לתאר מי היתה שני לוק", ספדה לה חברתה, יפעת שלמה מקיבוץ עין גדי. "איש לא יוכל להבין את רמות הכאב התהומיות שאני חווה ברגעים אלה. היית השמש שלי, והירח, והכוכבים", אמרה.

read more
רון בנימין, 53

רון בנימין, 53

רחובות

רון בנימין, בן 53 מרחובות, נשוי לאיילת ולהם שתי בנות, שי וגיל. הוא עבד בחברת "צ'מפיון מוטורס", שם הכיר את אשתו. לפני 27 שנים נישאו. ביום שישי ה-6 באוקטובר בילה עם אשתו ביפו. למחרת, כמדי שבת, יצא לרכיבת שטח באופניים עם חברים. היעד שנקבע היה קיבוץ בארי. הם התכוונו לרכוב את סינגל בארי, אחד ממסלולי הרכיבה האהובים על חובבי האופניים, שעובר בין ערוצי נחלים וחורשות אקליפטוסים, סביב הקיבוצים בארי ורעים. שעת המפגש שנקבעה היתה שש וחצי בבוקר. "התקשרתי אליו תוך כדי שהיו אצלנו אזעקות ברחובות. הוא אמר לי שעוד לא הספיק לפרוק את האופניים, שיש בלגן וטילים והוא בדרך הביתה, למרות שחבריו לרכיבה ביקשו שיבוא אחריהם למיגונית בבארי", סיפרה אשתו. "הוא כל הזמן אמר 'איזה בומים'. מאז לא שמענו ממנו יותר. התקשרנו שוב ושוב, והוא לא ענה – לא לי ולא לבנות". בהודעה ששלח לאחת מבנותיו אמר: "אני לא יודע לאן ללכת, זה מעל הראש, תשמעי את הבומים פה. זה בא מעזה, טילים מעל הראש שלנו. אני בבארי שזה מול עזה. טוב, אני אצא לדרך. לא יודע, אני מקווה שיהיה בסדר, ביי". בהמשך מכוניתו הנטושה ובה סימני ירי נמצאה ליד קיבוץ מפלסים. רון נחשב לנעדר במשך 57 ימים, ואז התבשרה משפחתו שהוא חטוף בעזה. אשתו קיוותה שיחזור, ואמרה: "השארתי את הכפכפים שלו ביציאה למרפסת באותו מקום שהוא השאיר אותם, כי אני יודעת שהוא יחזור והוא יצטרך אותם". ב-18.5.24 דיווח צה"ל כי הוא נרצח ב-7.10.23, גופתו נחטפה לרצועת עזה והושבה לישראל ב-17.5.24.

read more
עמית בוסקילה, 28

עמית בוסקילה, 28

אשדוד

עמית בוסקילה, תושבת אשדוד בת 28 במותה, עבדה כסטייליסטית. אמה, אילנה, גידלה אותה כאם חד הורית, לצד אחיה סיאל. במשפחתה סיפרו כי אביה ניתק קשר עם המשפחה וכי דודה, שמעון אטיאס, היה לה כאב. דודה שמעון סיפר על שיחתו עם עמית, במהלך הטבח במסיבה, שם היא אמרה לו: "יש מחבלים סביבי, אני מסתתרת מתחת לאיזשהו רכב". הוא אמר, כי היא צעקה לי בטלפון שירו בה ביד ואמרה שהיא "אוהבת אותנו". ב-17.5.24 הובאה לישראל גופתה, שאותרה ברצועת עזה. עדיין לא ברור אם נרצחה ב-7.10 וגופתה נחטפה לרצועת עזה או שנחטפה בחיים ונהרגה במהלך תקיפות צה"ל לאחר מכן.

read more
איציק גלרנטר, 56

איציק גלרנטר, 56

אירוס

איציק גלרנטר, בן 56 מהיישוב אירוס, היה גרוש, אב לילדים וסב לנכדים. הוא עבד בתחום הבטון ובמשפחתו כונה "איש הבטון". ב-7 באוקטובר בילה בפסטיבל המוסיקה "נובה". לאחר חדירת המחבלים ברח לצומת מפלסים ושם נרצח על ידי מחבלי חמאס. בתו ירדן סיפרה: "אבא צעיר בגילו, במראהו, בראשו ובתפיסתו. הוא חי חיים קלילים ומצא את עצמו במסיבה. הוא נסע יחד עם חברים לרקוד ולשמוע מוזיקה. כל מי שהיה עם אבא ברכב שנהג בו ביציאה מהמסיבה, כשברחו מהטילים, נרצח". ב-17.5.24 הובאה לישראל גופתו, שאותרה ברצועת עזה. עדיין לא ברור אם נרצח ב-7.10 וגופתו נחטפה לרצועת עזה או שנחטף בחיים ונהרג במהלך תקיפות צה"ל לאחר מכן.

read more
אלעד קציר, 47

אלעד קציר, 47

ניר עוז

אלעד קציר, בן 47 מניר עוז, נחטף ב-7 באוקטובר מהקיבוץ. אביו, רמי, מכונאי טרקטורים, נרצח באותו היום. אמו, חנה, בת 76, מטפלת, נחטפה אף היא ושוחררה לאחר 49 ימים בשבי. אלעד נרצח בשבי בחודש ינואר 2024 ובחודש אפריל הושבה גופתו לישראל בידי צה"ל.

read more
אלון שמריז, 26

אלון שמריז, 26

כפר עזה

נחטף מביתו לרצועת עזה. ב-15.12 נורה למוות בידי חיילי צה"ל

read more
יותם חיים, 28

יותם חיים, 28

כפר עזה

נחטף מביתו לרצועת עזה. ב-15.12 נורה למוות בידי כוח צה"ל

read more
סאמר פואד אל-טלאלקה, 22

סאמר פואד אל-טלאלקה, 22

חורה

עבד בענף הלולים של קיבוץ ניר עם ומשם נחטף לרצועת עזה. ב-15.12 נורה למוות בידי כוח צה"ל

read more
רון שרמן, 19

רון שרמן, 19

להבים

נחטף לרצועת עזה. גופתו שוחררה בידי צה"ל ב-15.12. צה"ל קבע כי לא ניתן לקבוע את סיבת מותו

read more
ניק בייזר, 19

ניק בייזר, 19

באר שבע

נחטף לרצועת עזה. גופתו שוחררה בידי צה"ל ב-15.12. צה"ל קבע כי לא ניתן לקבוע את סיבת מותו

read more
אליה טולדנו, 28

אליה טולדנו, 28

תל אביב

נחטף לרצועת עזה מהמסיבה ברעים יחד עם חברתו מייה שם, ששוחררה מהשבי. ב-15.12 הוחזרה גופתו בידי צה"ל. צה"ל קבע כי לא ניתן לקבוע את סיבת מותו

read more
עדן זכריה, 28

עדן זכריה, 28

ראשון לציון

נחטפה מהמסיבה ברעים לרצועת עזה. נרצחה בשבי. גופתה הוחזרה לישראל במבצע של צה"ל

read more
זיו דדו, 36

זיו דדו, 36

רחובות

נהרג בהיתקלות עם מחבלים ב-7.10. גופתו נחטפה לעזה ושוחררה בידי צה"ל

read more
אופיר צרפתי, 27

אופיר צרפתי, 27

קריית ביאליק

נרצח ב-7 באוקטובר כשהיה במסיבה ברעים, וגופתו נחטפה לרצועת עזה. ב-30.11 דווח כי גופתו חולצה לישראל

read more
רב״ט נועה מרציאנו, 19

רב״ט נועה מרציאנו, 19

מודיעין

תצפיתנית שנחטפה ב-7.10 לרצועת עזה מבסיס נחל עוז. דובר צה"ל מסר כי היא נפצעה בתקיפת צה"ל ובהמשך נרצחה בידי חמאס בביה"ח שיפא. גופתה חולצה משם לישראל בידי צה"ל ב-16.11

read more
יהודית וייס, 65

יהודית וייס, 65

בארי

נחטפה מבארי ב-7.10. גופתה נמצאה בעזה ב-15.11 וחולצה לישראל בידי צה"ל

read more

ישראלים נוספים המוחזקים בידי ארגוני הטרור בעזה

הישאם א־סייד, 35

הישאם א־סייד, 35

חורה

בדואי תושב הכפר חורה, בנם של שעבאן ומנאל. חולה בסכיזופרניה. ב-21 באפריל 2015 חצה את הגבול לרצועת עזה, ומאז הוא בידי חמאס. ב-2022 פורסם סרטון בו הוא נראה בחיים, אך מחובר למסכת חמצן.

read more
אברה מנגיסטו, 37

אברה מנגיסטו, 37

אשקלון

אבֵרהם אברה מנגיסטו נולד באתיופיה ב-1986 לאָגֶרְנֶש והאילי מנגיסטו. כשהיה בן חמש עלה לישראל עם הוריו ואחיו במבצע שלמה. הוא גדל באשקלון לצד תשעה אחים ואחיות. הוא למד בבית ספר יסודי באשדוד וסיים את הלימודים בכפר הנוער הדתי בן יקיר של הסוכנות היהודית. הוא לא גויס לצה"ל מסיבות בריאותיות. אחיו הגדול, מיכאל (מסרשאו), שסבל מאנורקסיה, מת ב-2011 בגיל 29. מצבו הנפשי של מנגיסטו הורע עם השנים וב-7 בספטמבר 2014 ברח מהבית וחצה את גדר הגבול לרצועת עזה, שם נחטף בהמשך בידי חמאס. ב-16 בינואר 2023 פרסם חמאס סרטון בו תועד מנגיסטו אומר: "אני האסיר אברה מנגיסטו, עד מתי אני נמצא פה בשבי אני וחבריי, אחרי שנים ארוכות איפה המדינה ועם ישראל מגורלנו".

read more
הדר גולדין, 23

הדר גולדין, 23

כפר סבא

קצין צה"ל בדרגת סגן מסיירת גבעתי, שנהרג בקרב רפיח במבצע צוק איתן ב-2014, וגופתו נחטפה על ידי חמאס. הוא נולד ב-1991 ביישוב הקהילתי אשחר שבמועצה אזורית משגב, לשמחה גולדין, פרופסור להיסטוריה באוניברסיטת תל אביב, ולד"ר לאה גולדין, מרצה להנדסת תוכנה. יחד איתו נולד אח תאום, צור, ולפניהם בת ובן - איילת ומנחם. בצעירותו היה חניך ומדריך בתנועת הנוער בני עקיבא. הוא למד בבית הספר היסודי הממלכתי-דתי בר אילן בכפא סבא ובישיבה-התיכונית אמי"ת כפר בתיה ברעננה. לפני הגיוס למד במכינה הקדם צבאית בני דוד בעלי. זמן קצר לפני שנהרג התארס לחברתו. במבצע צוק איתן, ב-2014, היה בכוח שעסק בחיפוש מנהרות של חמאס, אשר הותקף בידי מחבלים שיצאו ממנהרה. שלושה מחיילי הכוח נהרגו: רס"ן בניה שראל, סמ"ר ליאל גדעוני וגולדין, שגופתו נחטפה לתוך מנהרה. משפחתו ערכה לו הלווייה בבית העלמין בכפר סבא, בה נקברו מספר פריטים, אך עדיין ממתינה לגופתו. בראיון לערוץ 7, כשנה לפני שנפל, אמר גולדין: "כל אחד צריך לדעת להתמסר ולתת. לאו דווקא בשירות קרבי, אבל יותר בעמדת נפש הזו של סחיבת אלונקה יחד, מסירות, אהבת העם - עם הרבה אהבה הרבה שליחות וגם הרבה הרבה הרבה הקרבה. גידלו אותנו בהרבה אהבה ושליחות. כמובן עם דאגה, תמיד יש את זה, וזהירות. דאגה תהיה תמיד. אהבת אם תהיה תמיד. זה כמו הרצון להתקדם ולתת את יד שמאל המגינה או יד ימין השומרת - הרבה אהבה". ב-2016 צה"ל בכיר בו כחלל במעמד שבוי ונעדר.

read more
אורון שאול, 21

אורון שאול, 21

פוריה עילית

סמ"ר מגולני, שנהרג במבצע צוק איתן ברצועת עזה ב-2014, וגופתו נחטפה על ידי חמאס. בנם השני של זהבה והרצל. נולד ב-1993, אחיהם של אבירם ואופק. אורון גדל בפוריה עילית, למד והתחנך בתיכון "בית ירח". כשבגר התגייס לגולני וביום העצמאות ה-66 נבחר למצטיין הנשיא. "על אף קשיים מבית ועל אף שהיה יכול לבחור לשרת ביחידה עורפית, בחר לשרת כלוחם. מבצע את תפקידו במסירות וביסודיות. יוזם ומתנדב לכל משימה ומפגין מקצועיות ואחריות. בעל יחסי אנוש טובים וזוכה להערכה מצד מפקדיו וחבריו ליחידה" - כך נכתב עליו. ב-2014, במבצע "צוק איתן" היה אורון בכוח שנסע בנגמ"ש שהותקף בשג'אעייה ברצועת עזה. שישה לוחמי "גולני" נהרגו בתקרית. אורון נפגע, ונגרר על ידי אנשי חמאס לתוך מנהרה. כמה ימים לאחר מכן הודיע חמאס כי אנשיו מחזיקים באורון. בהמשך קבעו בצה"ל כי הוא נהרג והוא הוגדר כחלל שמקום קבורתו לא נודע. ב-2016 קבע צה"ל כי הוא מוגדר כחלל שמקום קבורתו לא נודע במעמד שבוי ונעדר. אביו, הרצל, נפטר מסרטן ב-2016 בגיל 54.

read more

תגובות

הזינו שם שיוצג באתר
משלוח תגובה מהווה הסכמה לתנאי השימוש של אתר הארץ