פעילות ליום הולדת: להפוך את החגיגה לחוויה אמיתית

דאגתם לעוגה מעוצבת, השקעתם בכיבוד, אבל איך הופכים את האירוע הצבעוני למעניין ומלא בקסם? הסוד טמון בפעילות ליום ההולדת שתפתיע את המשתתפים

מאור מואיגר, שרית ליבנה-אשכנזי
תוכן שיווקי
פעילות ליום הולדת
פעילות ליום הולדת: עניין, הומור וקסםצילום: shutterstock
מאור מואיגר, שרית ליבנה-אשכנזי
תוכן שיווקי

ההבדל בין חגיגת יום הולדת שגרתית ואולי משעממת, לבין חוויה אחרת ומפתיעה נעוצה בפעילות ובהפעלת הילדים. מלבד העוגה המושקעת והכיבוד המשובח, הבת או הבן ירגישו מלכים באמת ליום אחד בזכות התוכן שיוצק לחגיגה. מי שאחראים במידה רבה על ההווי הם המפעילות והמפעילים, שמציעים לילדים רגעים של קסם, הומור ועניין.

הבשורות הטובות להורים הן שגם בתחום ההפעלות לימי ההולדת, יש עולם שלם ורחב שמציע מגוון של הפעלות בתחומים שונים, שאותן ניתן לבחור על פי נטיות הלב ותחומי העניין של מי שעומדים במרכז החגיגה. מה חדש בתחום ההפעלות לימי ההולדת לילדים? על השאלות האלה משיבים המפעילים מאחורי דובידו פקטורי, ספייסי הפקות, פליפ ג'אגלינג, עננים של פיסטוק וקרין Zoo – בילבולית הבלשית.

דובידו פקטורי

גם אתם בוודאי רוצים שמסיבת יום ההולדת של ילדיכם תהיה הכי מיוחדת, כזו שהילדים ידברו עליה עם ניצוץ בעיניים וירצו בדיוק כזו. ובכן, אתם מוזמנים להכיר את ההפעלה הייחודית לימי הולדת של דובידו פקטורי, מותג שכבר סחף ילדים ומבוגרים בכל הארץ, המפעיל עמדות בקניונים - מעין "מפעלים" קטנים שבהם הלקוח מייצר את בובת הדובי שלו בתהליך חווייתי ומרגש. כעת ניתן ליהנות מכל הטוב הזה גם במסיבות יום הולדת בכל מקום שתבחרו.

"אנחנו מביאים את ה'מפעל' שלנו למסיבה שלכן וכל האורחים מקבלים בדיוק את מה שיש לנו להציע בקניונים, והרבה יותר מזה", אומרת מארין פולק, שהקימה לפני כשלוש שנים עם שותפה עודד יבור את דובידו פקטורי. "במשך כשעתיים, תלוי במספר המשתתפים, הילדים עוברים בין התחנות השונות, בליווי מפעילות מקסימות, ומייצרים לעצמם את בובת הפרווה שלהם, דובי משלהם. תהליך היצירה הוא שונה מכל מה שהילדים ראו עד כה, במהלכו קשה להתעלם מהחיוכים ומקולות השמחה וההתלהבות שנשמעים בכל תחנה ותחנה".

להפיח חיים בבובה אישית

אז איך זה קורה? המפעילות של דובידו פקטורי מגיעות למקום האירוע עם כל הציוד הדרוש להכנת הדובידו, כאשר התחנה הראשונה היא בחירת הבובה מתוך חביות מלאות בבובות מכל הסוגים והמינים, בהן חד-קרן, פינגווין, כלב, פרה, קוף, דובי קטן, פיל, כבשה ועוד.

ראשית בוחרים בובה מתוך מגוון רחב: מחד קרן ועד פילצילום: באדיבות "דובידו פקטורי"

"כל ילד בתורו מחבר את הדובידו שבחר ל'מכונת עננים', לוחץ על הדוושה וממלא את הבובה בחומר מילוי על פי מידת הרכות שהוא רוצה. משם הם עוברים לתחנה הבאה - טקס הלב, בו הילד 'מפיח חיים' בדובידו שלו ובובת הדובי תיוולד", ממשיכה מארין, "ניתן גם לשדרג את הטקס בבחירה של לב פועם כך שבכל פעם שהילד יחבק את הבובה הוא ישמע את פעימות הלב. הרגע בו ניצת הניצוץ בעיניים של הילד ש'בורא' את הבובה שלו מרגש בכל פעם מחדש.

"כל משתתף הופך למעשה ל'הורה' של הדובידו שלו שנוצר בזכותו, וכדי להשלים את תהליך ה'לידה' הם עוברים לתחנת תעודת הלידה, שם כל משתתף שוקל ומודד את הדובידו שלו, מנפיקים לו תעודת לידה ומשייכים אותו לילד".

בתחנה הבאה הילדים מכינים את התלבושת של הדובידו שלהם בפינת יצירה ייחודית, שבה הם יכולים לבחור ממגוון חולצות, לקשט אותן במדבקות ובטושים ובכך לעצב את הבובה שלהם. בנוסף כל זה, ניתן להזמין מראש 'קיר צילום' שבו הילדים יכולים להצטלם לצד הדובידו שלהם ולקבל מזכרת נוספת מהאירוע.

הילדים מעצבים את התלבושת ומפיחים בבובה חיים באמצעות "לב פועם"צילום: באדיבות "דובידו פקטורי"

הקלטה ייחודית בתוך הדובידו

שדרוג נוסף שמציעים בדובידו פקטורי הוא הקלטה מבעוד מועד של הילד שחוגג יום הולדת ובה הוא יכול, למשל, לברך את מי שהגיע לחגוג איתו או כל מסר אחר. את הקלטת מכניסים לתוך הבובה והיא תושמע בכל פעם שלוחצים עליה.

הילדים זוכים במתנה אישית ומזכרת מחגיגת יום ההולדתצילום: צילום: באדיבות "דובידו פקטורי"

"הפעילות ביום ההולדת מתאימה לגיל ארבע ומעלה והיא נמשכת כשעתיים. אנחנו מגיעים לכל מקום בארץ כשהתנאי הוא מינימום של עשרה משתתפים", ממשיכה מארין. "התגובות הנלהבות שאנחנו מקבלים בתום הפעילות מהילדים ומההורים מחממות את הלב ואנחנו שמחים להתאים את עצמנו לרצונות המיוחדים של הילדים החוגגים. בסיום ההפעלה, כשכל ילד מחבק את הדובידו המיוחד שלו עם חיוך רחב, ומכריז שזו יום ההולדת הכי כייפית שהיה בה, אנחנו כבר יודעים שהוא יצר חבר שילווה אותו עוד שנים רבות. אחרי הכל הדובידו שלנו הוא לא עוד בובה מהמדף, אלא כזו שהילד יצר בעצמו והוא מחובר אליו רגשית".

דובידו פקטורי
קניון עיר ימים, נתניה
גרנד קניון חיפה
קניון עופר רחובות
טלפון: 073-3744467
לפניות בוואטסאפ: 050-6858174
למעבר אתר >>

------------------------------------------

ספייסי הפקות

דוגמה מצוינת לאופן שבו שם החברה או עסק יכול להעיד על אופייה, היא "ספייסי הפקות". "אנחנו מכניסים תיבול חריף וטעים לעולם ההפקות לילדים", מסביר הבעלים והמייסד עדן עראסי.

גם בגזרת ההפעלות לימי ההולדת ישנם לא מעט חידושים, בטח בעידן המהיר עם המאופיין בגירויים בלתי פוסקים. עראסי מכיר היטב את עולם הילדים. הוא מהדמויות היותר מוכרות באפליקציית הטיקטוק, עם קרוב ל-20 אלף עוקבים ומאות אלפי לייקים ותגובות. את ההכרות עם עולם הילדים הוא מביא גם להפעלות לימי ההולדת.

"כל מה שבעבר אפיין אירועים שכאלה, כמו ליצנים ונסיכות כבר לא מתאים לילדים", אומר עראסי, "האופי השתנה, ולכן אנחנו מבטיחים להביא את הטרנדים הכי חמים: משחקים, אפליקציות וכל מה שילדים אוהבים. ההפעלות משתנות לפי הביקוש ולפי מה שלוהט בשוק".

מהמסכים לפעילות לילדים

עראסי מצין שהוא חייב להישאר מעודכן על העת, על מנת להתאים את אופי ההפעלות. כך, למשל, נעזר בטיקטוק לאירועי ימי הולדת. "אפליקציית הטיקטוק רצה כבר כשנתיים, והיא זוכה לשינויים והתאמות כל העת", הוא מסביר, "אני נעזר בעוקבים והצופים ומתייעץ איתם בנוגע לטרנדים החדשים. אם, למשל, מספרים לי שיצא משחק חדש, אני בודק ומברר כדי להפוך אותו להפעלה".

עדן עראסי: "אנחנו מבטיחים להביא את הטרנדים הכי חמים"צילום: באדיבות ספייסי הפקות

ההפעלות החמות ביותר היום, מספרים ב"ספייסי", הן: בראול סטארס (משחק לטלפון חכם), אמונג אס, טיקטוק וטוקה ביקה - הפעלה המכוונות יותר לבנות.

אמונג אס, למשל, הוא משחק שבו השחקנים מתחלקים לחברי צוות ומתחזים והצוות צריך למצוא את המתחזים. "ספייסי" הופכים את המשחק למציאות. "המטרה שלנו היא להוציא את הילדים ממסכי הטלפון, לקחת משהו שהם אוהבים ולהפוך אותו לפעילות חינוכית שגם מי שלא מכיר יכול ליהנות ולהשתתף", מסביר עראסי, "הילדים כבר מגיעים נעולים על קונספט ויודעים מה הם רוצים, אבל אני גם יודע לכוון את הילד למה שמתאים לו, אם נראה לי שהוא זקוק לכך".

הפעילויות, מדגישים ב"ספייסי" מתאימות לילדים מגיל חמש ועד 12. זאת, כאשר ב"ספייסי" מתאימים אותן גם לעונות השנה.
"בקיץ משולבים בפעילויות משחקי מים והאירוע כולו הופך למסיבת מים. בחורף – מסיבות ריקודים 'ג'אסט דאנס', עם אור אולטרה סגול".

עראסי מביא איתו 10 ניסיון בעולם ההפקות לצעירים, כאשר לפני כן עסק בהדרכות לבני נוער וילדים, בין השאר כמדריך בתנועת הצופים. לניסיון מצטרף גם הפעילות שלו בטיקטוק וזאת הסיבה שהביקורות והתגובות נלהבות.

כך, למשל, נכתב בדף הפייסבוק של "ספייסי הפקות": "היה מקסים ומעניין. הצלחת להשתלט על 30 ילדים בגיל בעייתי, ולעשות את זה בכיף ועם חיוך. בהחלט המלצה שתעבור הלאה - תתכונן להגיע למודיעין עוד לא מעט פעמים. הרעיון מקסים ומקורי. הכל מאורגן בצורה מקצועית ביותר. המון תודה", כתבה אימא שחגגה לבנה יום הולדת שש.

אם אחרת הוסיפה: "חגגנו בסגנון ב'ראול סטאר' אבל יש עוד מגוון קונספטים. עדן ריתק את הילדים, הרקיד, הפעיל והכל במקצועיות רבה וסבלנות אין קץ. הכין שייקים, איפר אותם, חילק מדליות ובעיקר עשה שמח. אין ספק שהוא הבחירה המושלמת. הילד היה פשוט מאושר".

גם ילדיו של הקומיקאי והשחקן ישראל קטורזה זכו לחוויה נפלאה עם ובסופו פרגנו קטורזה ורעייתו בסטורי "לא ממומן", כפי שהגדירו זאת בחיוך והודו בחמימות רבה לצוות "ספייסי".

ספייסי הפקות: טלפון: 050-5559819למעבר לדוא"ל >> למעבר לאתר >> למעבר לעמוד האינסטגרם >> למעבר לעמוד הפייסבוק >> למעבר לטיק-טוק >>

------------------------------------------

פליפ ג'אגלינג

כילד, יואב הניג לא הצטיין בכדורגל או בכדורסל והתמודד עם ביטחון עצמי נמוך, עד שאחיו הגדול הכיר לו את הג'אגלינג ועולם חדש נפתח בפניו. "כשילד חושב שהוא לא טוב בכלום ואז הוא מגלה משהו שהוא גם נהנה ממנו וגם עושה אותו מצוין, זה בונה ביטחון וגם מעודד אותו לפתח יותר קשרים חברתיים", מספר יואב, "הג'אגלינג נתן לי המון. גם בגיל מאוחר יותר הסתובבתי בדרום אמריקה עם תיק הג'אגלינג שלי וידעתי שאני רוצה להמשיך לעשות את זה כל החיים".

כיום יואב הוא סטודנט לפסיכולוגיה, אבל כבר שש שנים שרבים מכירים אותו בכובע אחר לגמרי. החברה שהקים, "פליפ ג'אגלינג", מציעה סדנאות, מופעים והפעלות ייחודיות לימי הולדת לילדים. וכדי להבטיח שימי ההולדת שהוא מנחה יהיו בלתי נשכחים, הוא משתמש בדיוק בגישה שסייעה גם לו בילדות.

"ברור שחשוב שביום ההולדת כל הילדים ייהנו, אבל המטרה המרכזית שלי היא להעצים את הילד שחוגג", מסביר יואב, "אז לפני שמתחיל האירוע, אני דואג להיפגש איתו לבד, להכיר אותו, ולבנות איתו קשר. אני קורא את הילד – אם הוא מוחצן או ביישן לדוגמה, תמיד מדבר איתו בגובה העיניים ומתכנן את היום המיוחד שלו כדי שהוא ירגיש הכי בנוח ובעיקר ייהנה".

גם פאן וגם שיעור לחיים

כשרואים את יואב ושומעים אותו מדבר, קשה שלא להיסחף אחרי האנרגיות, החיוך ושמחת החיים שטבועה בו. לאורך כל השיחה הוא שומר על חיוך גדול שאי אפשר שלא להידבק בו. בהפעלות שלו בימי ההולדת, חשוב לו להנחות, אבל לא להיות במרכז. "המופע שלי בימי ההולדת הוא די קצר – המטרה היא פחות שהילדים ישבו ויקשיבו – ויותר שישחקו וייהנו".

"חשוב שכל הילדים ייהנו, אבל המטרה המרכזית שלי היא להעצים את הילד שחוגג". יואב הניגצילום: אייל טואג

ג'אגלינגאינו כולל רק להטוטים בכדורים, למעשה מדובר במילה גדולה שמאגדת סוגים שונים של אביזרי להטוטנות וקרקס. בהפעלות לילדים, יואב דווקא פחות משתמש בכדורים ויותר באביזרים שקל להתנסות בהם לראשונה, הכוללים בין היתר צלחות סיניות על מקל, חישוקים, "דיאבלו" (יו-יו סיני) ועוד.

"מה שחשוב לי בהפעלות זה להראות לילדים שכל אחד יכול לעשות כל מה שירצה", הוא אומר, "הרבה אנשים, דווקא היותר מבוגרים, אומרים שהם חסרי קואורדינציה ושהם אף פעם לא יצליחו, אבל זה לא עובד ככה בג'אגלינג. כישרון בג'אגילנג עוזר להצליח, אבל האימון עוזר יותר. כמו בכל דבר בחיים – מי מתמיד מצליח – וזה מה שאני מעביר גם לילדים.

"מי שמגיע רחוק בג'אגלינג, הוא לא בהכרח מי שיש לו כישרון גדול – אלא מי שמשקיע בזה. ואם לא מצליחים בפעם הראשונה, מנסים עוד פעם ועוד פעם ועוד פעם בלי לוותר עד שמשתפרים. זה שיעור מעולה לילדים ואני תמיד מדגיש להם בהפעלות שזה עובד ככה בכל שמטרה שירצו להשיג – בריקוד, בכדורגל, בלימודים או בכל דבר אחר".

הרבה יותר מג'אגלינג

בנוסף ללהטוטנות שתמיד מצליחה להלהיב את הילדים, ליואב יש עוד כמה טריקים בשרוול שתמיד משאירים את החוגגים פעורי פה. אחיו, שהכיר לו את עולם הג'אגלינג, עזר לו לפתח גם כישרון נוסף וייחודי: משחק בבועות סבון.

"בהתחלה, המשחק עם בועות סבון היה עוד תוספת קטנה להפעלות, אבל עם הזמן למדתי לעשות איתן דברים מדהימים", אומר יואב, שכיום הוא יכול לייצר בועות סבון ענקיות, כאלו שהוא אפילו יכול לעטוף את כל הילדים איתן.

"זו אומנות לכל דבר ואפשר להשתמש בבועות כדי לעשות דברים מטורפים. אני לדוגמה למדתי להכין בועה בתוך בועה, לנשוף כדי לנפח בועות ולגרום להן לעלות או לרדת. אני גם מלמד את הילדים כמה טריקים מגניבים עם הבועות שהם תמיד מאוד נהנים מהם".

פליפ ג'אגלינג טלפון: 052-6822022למעבר לפייסבוק>>לפנייה במייל>>

---------------------------------

עננים של פיסטוק

אתם מוזמנים למסע עם כל המשפחה. טיול מרתק וצבעוני, בלתי נשכח בארץ רחוקה, שאולי לא שמעתם עליה עד עכשיו. לא צריך דרכון, גם לא בדיקת קורונה או תו ירוק. כל מה שצריך לעשות הוא לאמץ את הדמיון ולהמריא על גבי עננים של פיסטוק אל הממלכה הקסומה, בה ילדיכם יהיו הגיבורים והגיבורות שיחזירו את הצבע לממלכה.

את המסע הזה מובילה רונה נבון, שחקנית, סטנדאפיסטית ומפעילה שהגתה את "עננים של פיסטוק", מופע והפעלה מקורי שיהפוך את יום ההולדת של הילדים לחגיגה אמיתית. "ההפעלה סובבת סביב סיפור המסגרת ומושתתת על תיאטרון, סטנד אפ וקומדיה", מספרת נבון, המביאה לאירוע את כל איכויותיה המקצועיות.

רונה, בעלת תואר ראשון במשחק מאוניברסיטת תל אביב, היא חברה ותיקה בעולם הילדים. מזה עשור היא מפעילה באירועים, תריסר שנים היא מדריכה במוזיאון הילדים בחולון ועד לאחרונה היא אף הנחתה בחינוכית את תוכנית המדע לכל המשפחה "אפסילון".

נכנסים לממלכה הקסומה

ההפעלה של רונה מתחילה במופע שהוא מעין תיאטרון רחוב. עולם דמיוני של ממלכה קסומה שבה, כאמור, אבדו כל הצבעים. "הילדים משלימים משימות כאשר כל משימה נושאת מוטיב של צבע, והשלמתה מחזירה אותו לממלכה", מסבירה רונה, "למשל, משימת 'חפש את המטמון' מחזירה את צבע השמש, מכונת קצף שיוצרת אפקט של שלג היורד על הילדים מסמלת את חזרתו של הצבע הלבן, שיקויי חלומות מחזירים את צבעי הקשת בענן ועוד".

עולם קסום של תיאטרון, משחק וקומדיה. "עננים של פיסטוק"צילום: באדיבות רונה נבון

הכניסה לעולם הדמיוני נעשית עוד בשלבי ההתארגנות לאירוע וזאת דרך האיפור, שגם עליו אמונה נבון. "אני מאפרת את הילדים בקבלת הפנים, מה שממקד ומכניס אותם לריכוז עד שכל המוזמנים מגיעים ואפשר להתחיל", היא מוסיפה.

באמצעות "עננים של פיסטוק" מצליחה רונה לקחת את הילדים לעולם הדמיון, רחוק מהמסכים שאליהם הם צמודים כמעט מסביב לשעון.

"אני לא מגיעה עם תפאורה מתוך בחירה", מספרת נבון, "יש הרבה תיאטרון, אלתור ופנטומימה, אני מדברת עם הדמויות הדמיוניות כאילו הן ממש פה בחדר לידי. ספיידרמן טווה את קוריו על הקיר הסמוך והילדים מופתעים לרגע ומהר מאוד נכנסים לסיפור ועפים יחד איתי על כנפי הדמיון. ההפעלה משמחת, מלאת הומור ומצחיקה, אבל לא מרעישה והמונית. הילדים נכנסים לסיפור דרך המשחק, הדמויות והאיכויות האמנותיות". וכך, מסתובבים הילדים בחדר ומחפשים את הדמויות מארץ הדמיון, בעניין רב, תמימות ושמחה.

נבון מגיעה להפעלות כשהיא חמושה בציוד הכולל מחצלת ענקית, הגברה, שתי מכונות אטרקציה, תלבושות, קסמים, משחקים, תחפושות, איפור ופרסים שמחולקים בסוף האירוע לכל המשתתפים.

ההפעלה, חשוב לציין, מותאמת לבנים ובנות, אך אינה מסלילה את הילדים. בן יכול להיות פיון (פייה ממין זכר), בנות – גיבורות על ועוד. הנושא המרכזי של התלבושות נבחר מראש על ידי הילד או הילדה שחוגגים יום הולדת, ובהתאם מגיעה גם המפעילה, שעוטה על עצמה שלל דמויות דוגמת חד קרן, נסיכה, פיראט ואביר.

הילדה או הילד הופכים לגיבורי על

"ילד יום ההולדת נמצא איתי כל הזמן ולאורך האירוע הוא למעשה מקבל הכשרה להיות קוסם או גיבור על והופך למפעיל האמיתי של האירוע ועוזר לי במקומות בהם אני 'נכשלת' כביכול. זה מעצים מאוד את הילד", אומרת רונה ומוסיפה כי קודם לאירוע, עוד בשלב ההיכרות, היא עורכת שיחה עם הילדה או הילד שחוגגים, כדי "לשבור את הקרח" וכדי לאפשר להורים להבחין בדינמיקה החיובית שנוצרת.

ההפעלה של רונה מתאימה לילדים בגילאי ארבע עד שמונה, עם דגשים, כמובן, לכל גיל. "אני מסתכלת לילדים בגובה העיניים, בשפה מאוד בוגרת, עם דגש חזק על גיבוש ורגישות גבוהה לאלה שקצת מתקשים להשתלב מסיבות שונות", היא מסבירה, "יש ילדים שאירועים כאלה עלולים להכביד עליהם ואני מקפידה שכל הילדים ישתתפו לאורך כל האירוע. אף אחד לא נשאר בצד או לא משתתף. הילדים נהנים וזה חשוב לי מאוד, אבל הראייה היא גם חינוכית".

וישנה עוד הפתעה מקורית: נבון משלבת בהפעלה גם את התרבות הפרסית, אותה היא מכירה היטב. "ריקודים, צלילים ואפילו השיר של הממלכה הקסומה, שיר יום ההולדת, הוא בפרסית", היא מפתיעה, "כך נוצר אירוע פולקלוריסטי ורב תרבותי".

השילוב הזה הוא שאיפשר לפני חודשיים השתתפות שלה בהפעלה ראשונה בשילוב השפות ערבית ועברית, כשהופיעה במסיבה של זוג תאומים מהמגזר הערבי הלומדים בבית הספר הדו לשוני ביפו. "היהודים והערבים השתלבו יחד לחוויה שלא אשכח הרבה שנים. ילדים מפוצצים בועות סבון ביחד, רוקדים וכל הפוליטיקה נשארת בצד. התרגשתי וחשתי כבוד רב ואסירות תודה שנבחרתי לקיים את האירוע", מסכמת רונה בהתרגשות.

רונה נבון
טלפון: 052-5722078
למעבר לדוא"ל >>
למעבר לאתר >>

---------------------------------

קרין Zoo – בילבולית הבלשית

כשקרין בר-עזר הייתה ילדה, החברים הראשונים שלה בגן היו בעלי החיים. "הגעתי מבית דובר אנגלית ולא ידעתי עברית עד גיל שש, אז הילדים צחקו והציקו – ובעלי החיים תמיד היו שם בשבילי כשאף אחד אחר לא הבין אותי. זה גם מה שהנחה אותי לבחור בדרך שאני הולכת בה היום באהבה גדולה", היא מספרת.

כיום קרין, שמוכרת יותר בכינויה "בילבולית", לא נחה לרגע. במשך שני עשורים היא מתנדבת בבתי חולים כליצנית רפואית וב-15 השנים האחרונות היא משמחת ילדים גם בהפעלות בימי הולדת, לאחר לימודים אצל איציק הליצן ב"שמחת הלב" ואצל יובל המבולבל ב"דרך שלי". לאורך הדרך היא גם הספיקה להשלים תואר ראשון במדעי ההתנהגות ופסיכולוגיה, תוך התמקדות בטיפול רגשי בעזרת בעלי חיים, ואף כתבה שני ספרי ילדים.

בהפעלות שלה בימי הולדת, היא משתמשת בבעלי חיים כדי להעצים את כוכבי האירוע, בדיוק כפי שהם סייעו לה בילדותה. "אני לא מהמפעילים שעושים רעש ובלגן. אני באה מהמקום השקט, המתבונן, המכיל", היא אומרת, "מה שכיף אצלי שגם ילדים שההורים שלהם אומרים שהם ביישנים ולא ישתפו פעולה, מרגישים כמו כוכבים ביום ההולדת שלהם ומקבלים המון ביטחון מההפעלה שנתפרת במיוחד בשבילם. מבחינתי, אין סיפוק גדול מזה בעבודה שלי".

המטרה המרכזית של קרין היא להעצים את ילדי יום ההולדת ולהבטיח שיהיו במרכז תשומת הלב. כדי לעשות זאת, היא תמיד מגיעה מוקדם לאירוע, משוחחת עם הילד או הילדה שחוגגים יום הולדת, שומעת מהם מה באמת חשוב להם באירוע ומתאימה את עצמה אליהם. "יש ילדים שמאוד אוהבים קסמים, אחרים מתלהבים מאוד מהמגע של החיות, בעוד שאחרים רוצים המון צחוקים ומשחקים. ההקשבה וההכלה כאן מאוד חשובות – זה מרכיב מרכזי בהנאה של הילד מהאירוע".

מארנבים ושרקנים – עד לנחשים וג'וקים

"ההקשבה וההכלה הן מרכיב מרכזי בהנאה של הילד מהאירוע"צילום: ג'נט ארליך

כפי שבטח כבר הבנתם, קרין מאוד אוהבת בעלי חיים. עד כמה היא אוהבת אותם? בביתה היא מתחזקת פינת חי "קטנה" עם בערך 80 בעלי חיים, מהם היא מביאה להפעלות מגוון מעניין במיוחד. "אני יכולה לבוא עם ארנבים, שרקנים, אוגרים, צבים סודניים, נחשים, לטאות וגם ג'וקים לילדים אמיצים במיוחד", היא מציינת, ומוסיפה בחיוך: "אני משיגה כל כך הרבה חיות, כי אני גם נשואה למדביר, שזה בכלל מצוין".

בדרך כלל, קרין עושה הפעלות לילדים עד גיל מצווה וגם לפעמים היא משתתפת גם בבריתות עם הפעלות מיוחדות לכל הגילים, פינת יצירה והפעלות בהתאמה אישית, אך לאורך הדרך היא קיבלה לא מעט הצעות לא שגרתיות שחוצות את גבולות הגזרה האלו. "אני מאוד נהנית לעשות פעילויות רב גילאיות. אני מעולה עם קטנטנים ויכולה להעביר פעילויות בעברית ובאנגלית. יצא לי גם לקבל כל מני בקשות מיוחדות שעפתי עליהן, כמו לתכנן מסיבת יום הולדת לנערים לפני צבא או יום הולדת לגבר בן שישים. זה תמיד מרגש אותי לעמוד באתגרים חדשים כאלו", היא מספרת.

בילבולית: גם ליצנית וגם בלשית

הילדים הקטנים יותר מכירים אותה כ"בילבולית הליצנית", שמציעה הרבה צחוקים, קסמים והפעלות. ילדים גדולים יותר יראו אותה כ"בילבולית הבלשית", שמוציאה אותם למסע מרתק של חקר הטבע והיכרות עם עולם החי. "בנוסף לחיות, אני מגיעה עם המון דברים שאספתי בטיולים לאורך השנים כמו סטטוסקופ, ערכות מחקר, גולגולות, עצמות, מלתעות של כריש ועוד", אומרת קרין.

"אני מאוד משתדלת לצאת מגדרי כדי להבטיח הנאה לכולם. המסיבה תמיד כוללת טקס הכתרה מרגש לילד או ילדת היום הולדת והשיא הוא תמיד שאני מסיימת עם נחש או חיה אחרת שהיא מאוד גדולה ומרגשת", היא ממשיכה, "אחרי זה הילדים תמיד נשארים באקסטזה ועם טעם של עוד. בסוף, הילדים גם מקבלים ממני עוד מתנות כמו ספר, בלונים בצורת חיות והפתעות נוספות".

"אני מאוד משתדלת לצאת מגדרי כדי להבטיח הנאה לכולם"צילום: צפריר בר עזר

הילדים וההורים מאוד מרוצים. כך למשל, מספרת ענף שרף, שהזמינה את קרין ליום ההולדת של בנה: "קרין מספקת חוויה מקצה לקצה – מהרגע שמגיעים ולאורך כל ההפעלה היא נותנת לילדים יחס אישי, בגובה העיניים, מקדישה תשומת לב לכל ילד ומקפידה על כל הפרטים הקטנים. הפעולה שלה גם כיפית וגם חינוכית ומעצימה".

קרין Zoo – בילבולית הבלשיתלמעבר לאתר >> לפנייה במייל >> טלפון: 054-813-8169